Jump to content

Tätning av bakruta


Stefan

Recommended Posts

Tjena.

Skall det vara någon form av drenering i nedre hörnen på bakrutan på fastbackmodellerna?

När man tvättar bilen så blir det små vattenpölar som sedan tränger in i kupe´n :evil: , inte så bra.

När man skall montera dit dom blanka listerna runt rutan, skall man ha tätningsmedel under först, typ silicon, eller är det absolut förbjudet???

///Stefan

Link to comment
Share on other sites

Hej.

För några år sedan skrev jag ett reportage i klubbtidningen

2-01 om hur man byter vindruta och förfarandet är samma

på bakruta. 8)

Jag har skannat dessa sidor och har i första hand skickat

dessa till Stefan, är det någon annan som vill ha dessa

får vederbörande höra av sig till mig. ;)

Det är totalt förbjudet att använda silikon på bilar över

huvud taget. :P

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars

Tänkte montera både vindruta och bakruta, är väldigt intresserad av goda råd och tipps, innan jag strular till det för mig. I bakrutans infästning

i vänstra hörnet, blev jag tvungen att svettsa in en ny plåt, därför saknar jag några pinnar ( nipplar ) som antagligen listen fästes vid. Har du något tipps på hur man bäst anårdnar till nya sådana också ? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Precis, Stiften ser ut som poppnit innan man har dragit åt dem, heter dom bara 65 klips och var får man tag i dessa ? Har för mig att jag har sett sådana tidigare, med skruv i underkant, men när jag har frågat folk så känner ingen till detta. Du får gärna skicka över det som du hade angående monteringen av glasen. Ha en trevlig kväll.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...