Andreas964 25 Augusti Report 25 Augusti Hej Har lite elproblem på en mustang 65. Allt började egentligen med att bränslemätare och temp givare helt plötsligt flög i toppen. Läste lite här på forumet och efter det hittade jag en lös jordpunkt bakom instrumentpanelen. Problemet löst och allt funka igen. Så långt allt bra. Men när jag hade loss instrumentpanelen så va det en sorglig syn på all efterdragen el som va skarvad hej vilt och kors och tvärs. Kablar som inte användes osv. Bestämde mig för att snygga upp och försöka få lite bättre ordning. Bakstycket på tändningslåset va inte intakt och vet inte hur dom fått ihop det så att allt lirade. Jag har beställt ett nytt bakstycke till tändningslåset och har börjat titta på hur det skall kopplas, gul kabel finns, röd/blå till neutralen finns, men inte röd/grön som ska till tändspole. Hittar inte iheller den rosa resistorkabeln. Hur vet jag om man tagit bort resistorkabeln, var och hur mäter jag för att få koll på detta? Samt hur gör jag med röd/grön från den nya baksidan på tändningslåset? Har även ett original rally pac som jag skulle vilja kopplat in, men det behöver ju resistor om jag förstått det rätt, hur gör jag här? Finns det någon i nv-skåne som är duktig på el i gamla mustanger? Jag är inte särskilt bekant med bilel då detta är första bilen som krävt åtgärder, så jag har begränsad kunskap. Sen är jag inte rädd för att prova, men jag vill göra rätt. Ursäkta långt meddelande /Andreas Citera
Speedwell67 26 Augusti Report 26 Augusti Inget fånigt meddelande, tvärtom. Har varit i en nästan liknande situation med lite hemdragen el med svarta kablar på min 66:a. Det blev helt nytt kablage i motorrummet och en del nytt bakom instrumentpanelen. Och det är inte så farligt som det verkar från början, men innan du sätter igång så kan jag rekommendera att köpa ett elschema, det gör det lättare att återställa. Har haft mycket nytta av det. Och det finns färdiga kablage att köpa. https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/elschema-mustang-1965.html?_gl=1*1prxfjk*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIu4Wx_MKTiAMV_GiRBR37PSUzEAAYASAAEgK7Z_D_BwE&gbraid=0AAAAADxkYdfxIuw-h6qZLIajzb1FC0Cgp och har du tur kanske du hittar ditt build sheet virat runt några kablar där bakom. Citera
Recommended Posts