nysa81 April 28, 2005 Report April 28, 2005 HejHar någon en bild på hur en orginal luftrenare ser ut på en 1970 Mach 1 351 Cleveland 4V ?Vad är det som skiljer sig på luftrenare mellan Windsorn och Cleveland på 1970 ?Tacksam för svar/Fredde Citera
nysa81 April 28, 2005 Author Report April 28, 2005 Vad jag förstår så är denna till en Cleveland !?Se bilden: Citera
nysa81 April 28, 2005 Author Report April 28, 2005 Och denna är till en Windsor:Se bilden:Ni får rätta mig om jag har fel, eller kan man ha vilken som ?Eller satte man redan från fabrik olika typer ?Stort frågetecken ??/Fredde Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 28, 2005 Report April 28, 2005 Hej.Din luftrenare är till en 302, tidig model började attanvändas 68 det verkar också vara lite HPD dåburken har ingång vevhusvent på oljepåfyllningsidan,vanligast är att denna ingång sitter på framsidan. Det var egentligen redan 70 som man började utveklaåtervining av bensinångor mm, dessa luftrenare hardå vevhusvent på samma sida som batteri alltsåhöger sida. Det går givetvis att bygga en luftrenare av olika luftrenaretill en och därmed få något som inte liknar den rätta.Det är också så att Ford tillverkade ett antal bilmodellermed samma motortyp men med olika typer av luftrenare. Det är egentligen inte någon skillnad på luftrenarenom den sitter på en 351W eller 351C. Citera
Radioman May 4, 2005 Report May 4, 2005 HejHar någon en bild på hur en orginal luftrenare ser ut på en 1970 Mach 1 351 Cleveland 4V ?/FreddeÄr du på jakt efter en ?Jag har en till salu orginal 4v 351C Citera
Recommended Posts