Gäst March 1, 2003 Report March 1, 2003 Tjena.Är på jakt efter en 65/66:a , och undrar hur det ligger till med försäkring på en sådan bil.Har hört talas om den här Veteranförsäkringen.Vad ska man ge för en 65/66:a i OK-SKICK( ej cab) ? Nåt speciellt man ska tänka på när man köper den ? Slits kanske mycket nånstans ?Tacksam för synpunkter.//Mvh Monimaker Citera
Leffe N cmc712 March 1, 2003 Report March 1, 2003 Jag skulle rekomendera att du kollar med "Bilsport & MC".Dom har väldigt bra priser i förhållande till vilkoren.Jag använder dom själv till min -72HT och betalar bara omkr. 850:-/helårefterrsom dom ger 50% rabatt för orginalbilar äldre än en viss årsmodell.http://www.bilsport-mc.com/ Citera
Andrew April 26, 2003 Report April 26, 2003 i mustang klubben har vi försäkring genom mhrfför ca 480 per år det är klart oslagbart Citera
Bullen April 28, 2003 Report April 28, 2003 Finns det inte något bra mellan ting mellan veteran och bruksbils försäkring....????Jag har ju inte köpt en mustang bara för att köra den varannan söndag .... jag vill ta den till jobb i bland och vid andra vardagskörningar med....nån som har nåt tips????? Citera
Andrew April 28, 2003 Report April 28, 2003 Hej gå in på mhrf.se och läs igenom kraven så skall du se hur bra den är självklart skall du åka till jobbet för att göra dina kollegor avundsjukamen du kan inte använda bilen som bruksbil helt och hålletdet finns inget som är både hobby bil och bruksbils försäkring utan då får du ta en vanlig försäkring men då kan du inte få rätt värde på bilen Citera
Bullen April 28, 2003 Report April 28, 2003 Priset är kanon men om man skall följa de regler som står till 100% blir det inte mycker åka av.....men men jag tror att jag hittade en bra försäkring via folksam strax över 3000:- helåret för helförsäkring. Citera
AM April 29, 2003 Report April 29, 2003 folksam var billigast när jag ringde runt. jag landade på 2971:- helförsök/helår för min HT-65:a, men då är självrisken lite högre än den Per B nämnde (glas = 1700). Citera
Recommended Posts