Jump to content

En lång tråkig berätelse.


Gäst

Recommended Posts

Jag kan börja från börjar. Förra året dagen innan studenten skulle jag ta bilen och åka och tvätta den, när jag kom ut till bilen satte mig i den nästan. så satte jag mig nästan i bilen såg att hela indredningen var uppbruten och släng i hela bilen, samt en en sönderslagen dörr och ett uppbrutet tändningslås. Med tårarna i halsen ringde jag polisen samt försäkringsbolaget, fick härja med försäkringsbolaget att jag var tvungen att ha en bärgare för att bilen inte gick att låsa och att jag inte kunde flytta på den (fick inte ur parken). Tillslut kom bergaren larmade av den och han satte in en mejsel i tändningslåset och starta den.

Var utan bilen i 3veckor, dom hade beställt delar till inredningen, lackat plasten och dörren. Direkt jag satte mig i bilen hade dom lackat delar av inredningen "10" nyanser ifrån den jag hade, fjädern i tändningslåset är hade dom inte satt dit, spackelrester i dörren och toksvart lack, gick direkt in och klagade, "ojdå är det så illa det får vi lösa" lämna in bilen igen, fick tillbaka bilen efter 2 veckor. inredningen var nu ca 5 nyanser ifrån, dom sa att det inte går att få bättre för att det inte finns någon färgkod. dörren var i samma nyans dock var spackelresterna bortslipade. lämna in den igen i ca 2veckor, nu var allt värre än någonsin, dom hade skrapat bort en bit av lacken, repat taket, försökt polare bort repan då hade dom bränt läcken så den nästan krakulerat. Vart nu rasande gick in och undra va fan dom håller på med och undra om dom inte besiktar bilarna och kollar att allt är lungt. Vi kom då överens om att jag skulle riva hela bilen så det bara var för dom att lacka hela bilen.

Kom tillbaka med bilen och sa att den står på kärra. Då fråga gubben vad jag skulle betala, tappa haken och undra vad han pratar om. Ja vi ska ju bara stå för dörren och taket resten får du betala. Sen blev det en tvist i ca 3veckor, sen orka jag inte med något mer eftersom jag inte fick hjälp från försäkringsbolaget. tillslut sa dom att dom skulle ge mig pengar för 1/3 av en hellackering. Skulle få ca 6k men min del skulle uppgå till 20K fråga då hur fan dom räknar då. "men det är vad lackeringsfirman sa att det skulle kosta" Orka inte tjafsa med dom mer åkte och hämta bilen och även kjolarna, såg då att båda kofångarna och vingen var helt misshandlade repor överallt. Dock så nekar dom att dom har repat dom och bad mig visa bildbevis dagen då jag gav dom kjolarna.

Så nu står bilen helt nedplockad 6tusen får jag på måndag, ful lack, pengarna har jag lagt ut på trimdelar mm. När jag fått pengarna blir dom anmälda för skadegörelse.

Så innan ni lämnar in bilarna ta kort på hela bilen och säg till dom att minsta repa ska dom fixa i det skicket det var innan.

Link to comment
Share on other sites

Att de fins sådana !@# personer som kan me och te sig så och göra på de viset. Blev faktiskt själv ganska rörd och deprimerad av att ens läsa de du berätttar. Nästan så jag fick en tår i ögat.. Att folk inte kan förstå hur rädd om och viktig ens bil kan vara. Usch och fy får sådana "icke förstående" personer som kan med att bete sig på de viset.

Link to comment
Share on other sites

Detta ska dock vara en aukturiserad verkstad, sen det jag glömde tillläga som jag fick höra lite senare är att han som lackade bilen var alkolist, men att dom har sagt upp sammarbetet med dom nu (som jag skulle må bättre av det).

Visst skulle man dra detta längre kan jag ju inte få ihop bilen förns någon utrett saken och tagit bilder.

Så det blir väl antagligen att leva på nudlar och stå för en hellack:(

Link to comment
Share on other sites

Försäkringsbolag lever faktiskt på att "köra" upp de som får skadade/stulna bilar verkar det som.

Lita ALDRIG på försäkringbolagsrepresentanter, alla överenskommelser måste ske skriftligen, muntliga löftena är inget värda.

Kom ihåg att skriva datum,tid och ta namnet på personer på försäkringsbolagen när man pratar med dem.

Godta ALDRIG ett första erbjudande vid ekonomisk ersättning, de erbjuder säkerligen bara hälften av vad det kostar i praktiken.

Man måste förekomma bolaget och ha egna exakta uppgifter på vad det kostar med delar/reparation så att man sätta dem på "plats" och därmed förhandla fram en rimlig ersättning.

Sista gången jag hade kontakt med försäkringsbolag så ökade ersättningen för min sambos krockade 740 från 17000 till 28000, efter 45 minuters diskussion sa handläggaren som så att det är ingen mening att disskutera med dig längre för du vet visst vad bilen är värd..

Ämnet "auktoriserade" verkstäder går jag inte in på....

( min krockade Mustang blev jag lurad på men man lär sig med tiden TYVÄRR...)

Lasse S.

Link to comment
Share on other sites

Alltså det med att jag skulle få en hellack var en överenskomelse med verktsatdschefen och mig trodde jag eftersom det var han jag prata med först, tala med försäkringsbolaget senare, bad dom trycka på dom när dom neka mig när jag kom dit med bilen i delar. Men självklart har jag lärt mig att alldrig ta något muntligt men han hade varit reko innan alltid velat koregera felen och han sa att han inte hade hand om det men han skulle korrigera felen, men det visade sig vara helt galet.

Så alla bilälskare dokumentera bilen nogrant med kamera innan ni lämnar in den och ta ingen muntlig överenskomelse.

Link to comment
Share on other sites

Gäst

JohnRB, vid intresse skicka ett privat mededelande till mig. Eftersom enligt mitt tycke är det framförallt ford verkstaden som är den största boven, som anlitar klåpare. Men båda firmorna skyller på varandra.

Pernolf, det vore snällt, ska plocka ihop de sista motordelarna i helgen sen lämna in bilen på custom racing för renovering av bakaxel mm. Så har han tid dom närmsta veckorna så låter det bra, men bilen vill ut på gatorna snart :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...