Jump to content

Featured Replies

comment_1181

Jag har en 66:a HT och undrar lite hur instrumentpanelen ska se ut enligt original? Det är så att jag har en del borrhål i min från extern stereo m.m

och undrar vilka hål ska finnas kvar och vilka som inte ska vara där? Har bla ett hål till höger snett nedanför ratten.

Har någon en bild eller kan förklar vilka hål som ska finnas där vore kanon!

/ Joakim

comment_1190

Hej Joakim,

Jag har 1000-tals bilder redan på min 66HT som är i molekyl-status, men tyvärr inga kompletta på hålbilden.

Min radioöppning har också "begåvats" med div borrhål för eftermarknads radio - har beställt rep plåt i USA nu.

Hålet snett till höger du nämnar kan vara ett som blev framtaget när bilen var ny. En del återförsäljare installerade nämligen en lampa med texten "Seat Belt". Lampan lyser i några sekunder efter att tändningen har slagits på. Om din bil har haft en sån lampa kanske du kan lokalisera timern som ska sitta på höger side av pedalstället. Om jag hittar ett bra bild alt lyckas ta ett bra ska jag lägga det här.

Hälsningar/Anders

• Author
comment_1196

Jag kom på det att de hål jag har snett nedanför ratten på höger sida kanske är för en cigarettändare??? Det är ett hål på ca 2 cm diameter. Vilka bilar hade annars cigarettändare som standard?

/ Joakim

• Author
comment_1199

Ok, då blir det till att fixa fram en cigarettändare :) Och det hålet ska jag alltså inte plugga igen! Däremot har jag en del mindre hål men de har jag koll på så då tror jag att jag är nöjd så. Men har nån en bra bild på sin

instrumentpanel så får ni gärna skicka till mig: joakim@hollstrand.com.

/ Joakim

• 5 years later...
comment_73365

Plockar upp denna gamla tråd.

Jag tänkte installera en originalradio i bilen. För att kunna installera den så ska jag använda en radio rep. plåt. Samtidigt tänkte jag lackera om instrumentpanelen.

Undrar om det går att montera ur instrumentpanelen när så att man kan ta med sig den till lackeraren?

comment_73371
Plockar upp denna gamla tråd.

Jag tänkte installera en originalradio i bilen. För att kunna installera den så ska jag använda en radio rep. plåt. Samtidigt tänkte jag lackera om instrumentpanelen.

Undrar om det går att montera ur instrumentpanelen när så att man kan ta med sig den till lackeraren?

den sitter svetsad i 65 och 66 så det blir nog lite svårt.