11 AprilApr 11 comment_187124 Hej. Hade uppe tråden i höstas om mina blinkers bak som har fel färg, dvs. rött. Fick ingen lösning på detta och bilen går inte igenom besiktningen. Har ringt några olika experter men bara fått snorkiga svar som att köpa nya lampor etc. Köpte ett par helröda i höstas där blinkers var kopplad i backljuset. Men problemet är att på min bil är det kopplat så mina svarta eftermarknadsbakljus funkar, men inte ”original”En ny infallsvinkel kan vara att dra en separat kabel med bara blinkers till bakljusen enkom för besiktningen. Så, kan någon vänlig själ här bistå mig på ett sakligt sätt och förklara, som kan detta bättre än mig, hur f-n jag ska få det att funka?
12 AprilApr 12 comment_187133 Den här beskrivningen hade jag nytta av när jag kopplade om mina röda bakljus till att ha blinkers i backljuset.MvhRune Konvertering av bakljus Ford Mustang 2005.pdf
14 AprilApr 14 comment_187145 Hejsan,bara av nyfikenhet: när var "cut-off" datumet för att ha röda blinkers i Sverige, dvs hur gammal måste en importerad bil vara för att klara besiktning med röda blinkers?Jag kan bara berätta för Tyskland (jag är tysk): från och med 01.01.1970 behövde alla nya fordon gula / orange blinkers runtom. Fordon som importerades fick avvikelsetillstånd till och med årsmodell 1998, men sedan dess är det faktiskt omöjligt att behålla röda blinkers på nyare bilar. Själv lyckades jag att få igenom en Cadillac Fleetwood årsmodell 1990 när jag tog hem den efter att jag hade jobbat i USA 1997/98. Min 65:a har vita / klara blinkers fram och röda bak. som sagt, bara av nyfikenhet, vill gärna lära mig lite om föreskrifter i Sverige.Tack och hälsningarSpyderRyder
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.