Tisdag kl. 19:193 days comment_187554 Är det någon som har tips på vart man kan köpa en servicebok för att stämpla och fylla i utförd service själv? Samt vad ska göras och vilka punkter ska man gå igenom på en 2016 års GT
Tisdag kl. 19:343 days comment_187555 ja speciell servicebok finns det väl inte då det lagras digitalt hos FORD os auktoriserade verkstider i detta fall så får kvittot intyga o gälla. men annars gå till autoexperten som kanske kan ge dig de punkter som skal göras för det får jag till min varje gång , men det är egentligen en formellt en mall med vanliga punkter som de följer o kryssar i vad som är gjort o inte
Torsdag kl. 15:041 day Author comment_187559 Bilen har gått i skrivande stund 2660mil, vid senaste service på Ford gjordes enbart olja+filter byte. Bromsvätskebyte tänkte jag iaf göra iår då det var 2 år sedan nu.
Igår den 05:511 day comment_187560 Ja du vi hinner inte så långt med pärlorna i den Svenska sommaren 20000 miles or 32000 kilometers (Maintenance) - ALLDATA Repair.pdf
Igår den 06:451 day Author comment_187561 Tack för protokollet🙏 nej man gör ju tyvärr inte det. Det blir ändå ganska många rundor totalt sett men dom är inte så långa. En bilsemester genom Europa hade varit något🙂
Igår den 06:491 day Author comment_187562 On 2025-07-08 at 21:34, Darkis said:ja speciell servicebok finns det väl inte då det lagras digitalt hos FORD os auktoriserade verkstider i detta fall så får kvittot intyga o gälla. men annars gå till autoexperten som kanske kan ge dig de punkter som skal göras för det får jag till min varje gång , men det är egentligen en formellt en mall med vanliga punkter som de följer o kryssar i vad som är gjort o inteNej precis den är digital, tänkte att jag skulle ha någon form av servicehäfte för att fylla i och komplettera med nu när det ska göras själv.
Igår den 07:181 day comment_187563 31 minuter sedan, Chrille82 said:Tack för protokollet🙏 nej man gör ju tyvärr inte det. Det blir ändå ganska många rundor totalt sett men dom är inte så långa. En bilsemester genom Europa hade varit något🙂Vi har gjort några resor till Italien Österika Schweiz de senaste årenI år blir det en kort vända till Tyskland bara och tyvärr ingen Autobahn i år