Jump to content

Adresser


Roger

Recommended Posts

Är det någon som har Internetadresser till företag i Usa som säljer Biggblock delar??.Dom vanliga Mustangfirmorna har tyvärr dåligt med motordelar.

Link to comment
Share on other sites

Jag behöver både vissa standardbitar och lite High Performans framför allt kolvar som är av bra kvalitet.Jag har ingen lust att sätta dit orginal blysänkekolvar :-- .Det är FE som jag söker.

Link to comment
Share on other sites

Det jag hade gjort i så fall är att kolla på lite olika kolvtillverkares hemsidor och ser vad de har att erbjuda för din applikation:

TRW, Venolia, JE, Ross, Sealed Power, CP Pistons, Arias, osv.

De allra flesta har en väl fungerande mailsupport ifall du har några frågor eller funderingar. När du väl fått fram vad du vill ha, så börjar du leta bra priser. I de flesta fall kan du handla direkt från tillverkaren, men även Summit och JEGS kan ha det du vill ha även om de inte har det i sina kataloger. Har du bara ett art. no. så blir allt mycket lättare och man minskar risken för missförstånd.

Detsamma gäller för stort setta alla motordelar/tillverkare, vill du sedan beställa allt från ett ställe så ta kontakt med en speedshop, t.ex Autoshop i Florida (pratar svenska, har aldrig haft med dem att göra, men vet att många här hemma använder dem...), så beställer de ihopa det du vill ha och skeppar.

Hoppas detta hjälper dig lite på vägen, har du andra frågor så ställ dem så ska jag försöka gjälpa dig så gott jag kan.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...