Micke B May 24, 2005 Report May 24, 2005 Går det att byta plast hjulen som går i skenorna till ht-rutan.För det är väl plast hjul Det är lite irriterande att behöva trycka till rutan varje gång man ska stänga dörren Citera
Micke B May 24, 2005 Author Report May 24, 2005 Nja tror inte det hjälper i mitt fall.Rullarna eller hjulen vad det nu är ,är slut.Den närmast dörren har en plast bit låsnat på,därav att den vickar framåt iallafall min teori Dom ser ut att vara nitade ,men det måste väl finnas ny att köpa eller?Jag får forska i det ser ut som rutan är limmad i profilen som har rullarna.Nån som vet hur man får lös rutan? Citera
Johan Olofsson May 24, 2005 Report May 24, 2005 jag tog bort den bakre rutan på min HT i vintras då mina hjul också börjat bli lite slitna, och där var plasthjulen fastnitade och gick inte att byta ut, man vart tvungen att köpa hela delen ny, ca 500kr skulle den kosta hos rolands mustang parts. Citera
göran cmc 302 May 24, 2005 Report May 24, 2005 Visst finns hjulen lösa att köpa - Sven Ullman har massor.Ring 018 - 506067 eller maila sven.ullaman@telia.com Citera
Johan Olofsson May 24, 2005 Report May 24, 2005 jag tog kontakt med sven ullman i vintras och han kunde inte fixa några lösa hjul, därimot hade han haft dom för längesedan, och han kunde inte få tag på dom igen. Citera
Micke B May 24, 2005 Author Report May 24, 2005 Oki tackar så mycke då blir det att ringa ner till RolandHur satt din ruta fast på för vis?Min ser ut att vara limmad ,ser inte lätt ut att försöka ta låss den.Går den ur i övre eller undre lägget,ur skenan alltså?Är det bara att försöka lirka ut den sen? Citera
Johan Olofsson May 25, 2005 Report May 25, 2005 Jo, dom är limmade, eller var en gång i tiden iallefall.., när jag köpte bilen var dom lösa och har varit sedan dess, ska limma fast dom senare i sommar då jag får lön och kan köpa delen av roland Citera
yellow-dog May 25, 2005 Report May 25, 2005 Mikael - du får ursäkta men jag kan inte din modell på bil. Men titta på bilden. Är det denna du snackar om??Henrik Citera
Micke B May 26, 2005 Author Report May 26, 2005 Sorry har inte en susning hur dom ser ut,tror mej bara veta att det är det som är felet.Och allt sitter på plats och lite svårt att kolla hur dom ser ut.Någon annan som vet hur dom ser ut när dom är lösa? Citera
Johan Olofsson May 26, 2005 Report May 26, 2005 Ah tusan också, jag har slarvat bort korten jag tog på domdär hjulen och skenorna... kan kanske skaffa fram en bild på hjulen senare idag eller imorgon. Citera
Recommended Posts