December 2, 2025Dec 2 comment_188732 Hej någon som vet hur man lättats byter remskivan på en servopump , har köpt en ny utan remskiva så jag måste ta av den gamla och montera den på den nya pumpen avdragare har jag men sitter den väldigt hårt fast eller är det brukligt att ta till svetsen och värma innan man tar till avdragaren och typ värma när man drar på den med skruven som följde med och typ kyla axeln , varför jag byter den är på grund av att den tappar trycket ibland motorn är en 429 Scj tackar på förhand för alla svar Pelle Report
December 2, 2025Dec 2 comment_188733 Finns en speciell avdragare för just remskivan ! Har du en sådan eller försöker du med en vanlig avdragare ? Report
December 2, 2025Dec 2 Author comment_188734 10 minuter sedan, THOMAS said:Finns en speciell avdragare för just remskivan ! Har du en sådan eller försöker du med en vanlig avdragare ?jag har köpt avdragare i från USA just för detta ändamål men jag tycker att det ser väldigt klen ut så det är därför jag undrar om man skall värma med en svets på hjulet samtidigt tar till avdragaren,tycker det är väldigt synd om jag skulle förstöra hjulet på grund av att det sitter så ini bomben fast och jag gör fel Report
December 2, 2025Dec 2 comment_188735 Power Steeing Pump and Alternator Pulley Puller - #988-3 - National Parts DepotPower Steering Pump Pulley Installer - #988-4 - National Parts DepotDessa har jag använt mig av ! Kan sitta lite hårt, men har funkat för mig. Report
December 2, 2025Dec 2 Author comment_188736 20 minuter sedan, cobra 429 said:jag har köpt avdragare i från USA just för detta ändamål men jag tycker att det ser väldigt klen ut så det är därför jag undrar om man skall värma med en svets på hjulet samtidigt tar till avdragaren,tycker det är väldigt synd om jag skulle förstöra hjulet på grund av att det sitter så ini bomben fast och jag gör fel Report
December 2, 2025Dec 2 Author comment_188737 Jag har försökt och ladda upp ett foto på bege verktygen men jag klarar inte riktigt det ,men verktygen heter som jag har köpt från USA W87020 och det drar man av skivan med och det man pressar på skivan heter W87021 och är PT Performance Tol synd att jag inte får iväg ett foto på verktygen Mvh Pelle Report
December 2, 2025Dec 2 comment_188738 Det ser ju ut att vara rätt verktyg. Pröva att värma remskivan lite försiktigt.Jag har aldrig haft problem att få bort mina remskivor . Men har väl någon gång fått ta i lite extra för att få den börja röra på sig. Report
December 2, 2025Dec 2 Author comment_188739 22 minuter sedan, cobra 429 said: 52 minuter sedan, cobra 429 said: jag har köpt avdragare i från USA just för detta ändamål men jag tycker att det ser väldigt klen ut så det är därför jag undrar om man skall värma med en svets på hjulet samtidigt tar till avdragaren6 minuter sedan, THOMAS said:Det ser ju ut att vara rätt verktyg. Pröva att värma remskivan lite försiktigt.Jag har aldrig haft problem att få bort mina remskivor . Men har väl någon gång fått ta i lite extra för att få den börja röra på sig. Report
December 2, 2025Dec 2 Author comment_188740 Tack skall du ha jag får prova med dom verktygen jag har och hoppas att jag slipper att använda svetsen men har du klarat utan svets då provar jag oxo och använda mina verktyg som jag har köpt från USA utan svets tack för informationen Mvh Pelle Report