Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftermarknads baklysen 2010-2014

Featured Replies

Hej! Jag har tittat igenom en massa trådar men hittar inget som passar min fråga..

Jag har en 2011 Mustang och har köpt eftermarknads baklysen som ser ut som på en 2014. Dom är inte för Svensk standard utan helröda samt så är det sekventiell blinkers. Nu till min fråga.. Bilen har original baklysen som är ombyggda av antingen Grufman eller Exclusive Cars så det blinkar orange i bak.. Vad kommer då hända när jag kopplar in dessa lyktor? Jag hade en idé om att koppla om så blinkersen blir på backljuset och fixa orange film. Eller så kör jag med rött och byter bakljusen vid besiktningen. Men frågan är vad som kommer hända efter att den är inbyggd?

Tacksam för svar och hjälp

/Daniel

• Author

Men om jag stiftar om kontaktstycket på lampan så borde det ju fungera? Då kan jag ju välja vad som ska vara blinkers och vad som ska vara bromsljus eller hur?

Det rätta sättet är att konvertera tillbaka till org. Sannolikt i smart junction boxen nere vid kickpanelen på passagerarsidan.

Lite beroende på hur snyggt och seriöst den som gjort det, har grufman eller Exclusive gjort har dom sannolikt följt Swelight instruktionen och det bör gå hyffsat enklet att återsälla genom att läsa instruktionen för Sverigekonverteringen och jämför hur det ser ut på din.

Gjorde det en gång på min första S197 när jag monterade ett vandrande blinkerskit och där såg det ut som fan, riktigt fusk och var nog tur jag fixade innan det lossnat, det hängde lösa trådar korsade och ihoplödda i luften med en tejpbit som trillat av för länge sedan 😂

Ta fram matrikeln leta upp regnr ETP37G (Tobbe) - kontakta honom så slipper du uppfinna hjulet igen

Han har gjort en omkoppling på sin bil så han kan switcha mellan original osv

14 timmar sedan, Lars Alfredsson said:

Eftersom ombyggnaden som görs delar på blinker och bromsljussignalen så kommer dina lampor förmodligen inte fungera så bra. Se elschemat.

Swelight m13.pdf

Ja fast han har en M10 och inte M13 på bilen

• Author

Stort tack alla som svarat🙏

Corvette ja dessa lister har jag😀

• Author
4 timmar sedan, Corvette said:

Ta fram matrikeln leta upp regnr ETP37G (Tobbe) - kontakta honom så slipper du uppfinna hjulet igen

Han har gjort en omkoppling på sin bil så han kan switcha mellan original osv

Hur menar du med matrikeln? Finns han här på forumet?

• Author
3 timmar sedan, Mustangmike said:

Det rätta sättet är att konvertera tillbaka till org. Sannolikt i smart junction boxen nere vid kickpanelen på passagerarsidan.

Lite beroende på hur snyggt och seriöst den som gjort det, har grufman eller Exclusive gjort har dom sannolikt följt Swelight instruktionen och det bör gå hyffsat enklet att återsälla genom att läsa instruktionen för Sverigekonverteringen och jämför hur det ser ut på din.

Gjorde det en gång på min första S197 när jag monterade ett vandrande blinkerskit och där såg det ut som fan, riktigt fusk och var nog tur jag fixade innan det lossnat, det hängde lösa trådar korsade och ihoplödda i luften med en tejpbit som trillat av för länge sedan 😂

Ok tack så mycket..

• 4 weeks later...
  • Author

Tänkte bara ge en liten uppdatering..

Nu är lysen bytta bak och allt fungerar som det ska😊

IMG_1662.jpeg