3 AprilApr 3 comment_189503 HejMin bakre vänstra handbroms tar inte alls, fotbromsen följer höger sida i besiktningens provtavla exakt.Alla vajrar löper mycket lätt så detta kan jag utesluta.Har skruvat tillbaka kolven i botten till sitt rätta läge och pumpat ut kolven enligt instruktion.När jag sen "pumpar/skuver" handbromsarmen på oket fram och åter, från det ena ytterläget till det andra (från botten till topp) får jag inget motstånd?Har den hoppat ur sitt läge eller är nån kam i oket av/brustit?Mvh Håkan Report
7 AprilApr 7 comment_189529 Är damasken på handbrosmwiren hel eller ser det ut som att det hänger o-ringar på denJag sätter en slant på vajern iaf Report
8 AprilApr 8 comment_189533 On 2026-04-03 at 10:10, Håkan 59 said:HejMin bakre vänstra handbroms tar inte alls, fotbromsen följer höger sida i besiktningens provtavla exakt.Alla vajrar löper mycket lätt så detta kan jag utesluta.Har skruvat tillbaka kolven i botten till sitt rätta läge och pumpat ut kolven enligt instruktion.När jag sen "pumpar/skuver" handbromsarmen på oket fram och åter, från det ena ytterläget till det andra (från botten till topp) får jag inget motstånd?Har den hoppat ur sitt läge eller är nån kam i oket av/brustit?Mvh HåkanHar du inget motstånd i armen som vajern drar i lär det va nåt som failat i skruvmeklanismen som påverkar kolven. Armen påverkar en skruvmekanism som trycker på kolven innåt. Plocka isär å kika, kan ev. ha nåt ok liggande om du inte får stil på det. Report