10 MajMaj 10 comment_189742 Dags att börja leta delar till min T10:a, för jag vill inte sätta in en 60-årig växellåda i bilen utan att gjort en renovering av den.Det är en one-year-only växellåda som monterades i 1966 års Mustanger, då Ford hade problem att få fram tillräckligt många Toploader. Vad jag har fått fram är att någon gång i januari 1966 så blev det inga fler T10:or i Mustanger. Därefter blev det Toploader. En HEK-AD har 28 splines på utgående axeln till skillnad från 25 splines i tidigare versioner. Den har också en helt unik uppsättning drev som dessvärre är nästan omöjliga att hitta idag, någonstans. Då känns det ju fint att mina drev är i mycket bra skick. Och för övrigt så finns inte T10 nämnd i verkstadshandboken rörande årsmodell 66, och det som står i 1965 års verkstadshandbok stämmer inte riktigt.Nåja att ge sig i kast med detta kan kanske ses som en utmaning, men så är det ibland. Så mina frågor är följandeA. Någon som har renoverat eller håller på att renovera en HEK-AD på detta forum?B. Finns det någon som har vetskap om var man kan hitta reservdelar till HEK-AD?C. Finns det någon på detta forum som kanske har reservdelar?Alla tips tas emot med tacksamhet. Jar har också hittat en del företag som har en del prylar, som t ex- The gear box transmission inc- Superior auto parts- Allstate gearsOch det jag främst behöver är följande,Rebuild kitCluster gear pinReverse idler shaftTorq lock slider sleevesMAX LOAD FRONT & REAR BEARINGS (ska vara lite bättre)Växelspak, knopp och länkage finns. Report