Måndag kl. 18:183 days comment_189888 Jag är ny ägare till en Mustang 65 HT i ett mycket bra och är inte särskilt bra på att meka. Har nu två frågor.1.Vill dock skaffa mig en verkstadshandbok för att kunna fixa lite smärre problem på egen hand. Fick tips om att skaffa den orangea. Min fråga, är det den som heter "1965 Comet, Falcon, Fairlane and Mustang Shop Manual" ?`Scott Drake för 895kr !! hos VP. Behöver också ett elschema. Finns också hos VP "Elschema Mustang 65 "är det den man ska ha?2. Ska installera trepunktsbälten så att min sambo vill åka med. Ser att det finns hos CJ i olika färger för ca 200 USD jmf med VP som tar över 4000kr. Är det ett bra val att köpa från CJ? Report
Tisdag kl. 14:293 days comment_189895 Jag brukar ta det mesta från VP om det har prylarna hemma och prisbilden inte är helt tokig, annars blir det inköp USA eller Tyskland.En Shop manual kostar t ex $46 hos NPD som är en stor seriös sajt och den kostar väl ungefär samma på de flesta sajter sen är det frakt, tull och moms som tillkommer. Det separata elschemat är sätt bekvämt att ha vid sidan om och allt är samlat på ett ställe. Väl värt sitt pris och det är den du ska ha, MP0001. Köp inte Haynes, den är inget att ha. På rsb-parts.de kostar den t ex €67 för shop manual, så det är ju inget alternativ.Har inte handlat från CJ Pony parts på väldigt länge och det funkade bra då. Annars handlar jag mest från RSB (Tyskland), NPD och Kentucky Mustangs när det gäller vanliga prylar. Jag kollade på NPD på trepunktsbälten och de tog runt $250 för ett par rullbälten. Sen tillkommer ju frakt tull och moms när du handlar utanför EU.Det kan vara på sin plats att kolla fraktkostnaden till Sverige på sajten, då den ibland kan vara förhållandevis hög. Om du kommer att handla ofta i USA, till bilen eller något annat kan det vara idé att skaffa en brevlåda där, men det ären annan historia. https://forum.mustangclubsweden.org/topic/33567-handla-prylar-i-usa-eller-i-n%C3%A5got-eu-land/ Report
Tisdag kl. 20:582 days Author comment_189903 Tack för dina kloka råd. Då köper jag shop manual och elschema från VP och kollar upp frakt mm från CJ när det gäller bälten. Report