Jump to content

Behöver lite tips, tack!


Turbo Lunkan

Recommended Posts

Har ju som sagt fått en -94 GT i inbyte och det var mer pyssel på den än som omtalats. Nu har jag iaf sorterat ut de flesta, men ett par småprylar kvar:

Motorn är väldigt ojämn på tomgång samt tar lite tid på sig att sjunka ned till lagomt varvtal. Misstänker att det är läckage vid plenumet (misstänker att den där konstiga böjda historien är plenumkammaren? ). Föregående ägare har nämligen plockat bort och lackerat det rött :roll: och det låter som en sugande läckage någonstans i motorrummet (svårt att lokalisera).

Är det något man absolut INTE skall göra när man börjar rensa bort prylar på dessa motorer :?: Har som sagt endast skruvat CSB TPI samt Buick V6 Turbo innan.

Har även upptäckt att CES-lampan tänds lite då och då. Bilen luktar rätt mycket soppa när den är igång. Hittade en sida som beskrev hur man tog ut koderna via jumper-kabel, men det stod inte VILKA portar man skulle kortsluta. :?:

Kan/bör man justera IAC på dessa :?: Hittade inget vid sökning angående det.

Tack på förhand

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

du kan ta bort iab, och gora rent den, kanske kan hjalpa...

TPS gar att justera, fast nu kommer jag inte ihag vad den ska ligga pa.

Tror det var runt 0.93-0.95V

EDIT:

Skickade ett mail med ett par bra länkar om hur man fixar detta, hoppas det löser sig med det!

TPS ska ligga mellan 0,90-0,95, EJ över 1,00Volt!

Link to comment
Share on other sites

Stort tack för mailet och länkarna Robert. Skaffade fram packningar idag, så jag skall byta dem för säkerhets skull. Då VET jag iaf att de är ok och behöver inte ha dåligt samvete för den biten när bilen väl säljs.

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...