Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Nu stoppar jag i en 300-diesel i mussen tror jag :evil:

Eller så monterar jag tillbaka brytarna... Då kommer en liten fråga:

Kan man köra brytare på högeffektsspole?

Låt mig slippa dieseldunket, gillar förresten dieselljudet skarpt men inte i en mustang....

//Sven

Tjena.

Det går, men av egen erfarenhet så äts brytarna upp lite fortare.

Vore skitfränt me diesel i mussen. Orginalisarna kommer att få dåndimpen och lägga sig ner och be till högre makter att du blir utesluten ur klubben på livstid.

Skämt osido!!!!

Tycker man får göra va man vill me sin bil.

Mvh Anders

Hehe, bara "för att" så skulle det vara kul att skruva i en gammal sunkig svratrykande femcylindrig diesel i kärran :twisted:

Bilen är ju i stort sett original vilken gör saken ännu bättre, hehe....

Näää, nåt sånt helgerån lär nog inte bli av. Däremot ska jag försöka med YTTERLIGARE en ny spole som monteras på höger hjulhus ihopp om att den ska få en lite svalare tillvaro där..... Funkar inte det åker brytarna tillbaks!

//Sven

Kör ju på gas till vardags motsvarande 9kronor/litern så jag skrattar gott redan. Parkerar fritt och slipper tullarna också :twisted:
Parkerar fritt o slipper tullar, det är bra men hur länge tror du det håller i sig?????Snart kommer sossarna ta bort det oxå ska du se...

För övrigt så syftade jag på att man skulle köpa diesel för typ 4:- litern...

Kör ju på gas till vardags motsvarande 9kronor/litern så jag skrattar gott redan. Parkerar fritt och slipper tullarna också :twisted:
Parkerar fritt o slipper tullar, det är bra men hur länge tror du det håller i sig?????Snart kommer sossarna ta bort det oxå ska du se...

Sthlms-Sossarna med stödpartier har redan skjutit sig i foten och tagit bort sig själva till nästa val. Tyvärr är de blå rätt miljöbilsnegativa men jag gissar ändå att tullarna kommer sitta kvar även om det blir regimskifte.

4 kronor litern?? Var tankar man då? Marindiesel? Baltikum?

Sthlms-Sossarna med stödpartier har redan skjutit sig i foten och tagit bort sig själva till nästa val. Tyvärr är de blå rätt miljöbilsnegativa men jag gissar ändå att tullarna kommer sitta kvar även om det blir regimskifte.

4 kronor litern?? Var tankar man då? Marindiesel? Baltikum?[/quote:qblo23z0]

Farmartanken kanske.....Om man har jordbruk dvs...

Joo, men när firman fyller sin farmartank så får man ju bara 2 kronor rabatt. Men med lantbruksstöd så kanske priset hamnar på fyra kronor....
Precis, en kompis svärfar gör det och det skulle passa mig som kör 4000 mil om året...

Diesel är inte alltid fel!! det har hänt lite sedan Mercedes 190 D!!!!

Med Audis nya motor skulle jag mycket väl acceptera i en Mustang.

The Audi A8 4.2 TDI engine is currently the most powerful diesel engine to be found in any production saloon car. 240 kW (326 bhp) at 3,750 rpm are the new benchmark.

This lightweight luxury saloon with its aluminium body takes only 5.9 seconds to sprint from a standstill to 100 km/h – making it quicker than any other diesel saloon on the international market. It is capable of a governed top speed of 250 km/h.

The torque gives the driver a feeling of pulling power in every speed range that is otherwise only to be experienced in a sports car. 650 Nm between 1,600 and 3,500 rpm.

Audi A8 4.2 TDI quattro consumes no more fuel than its predecessor – quite the opposite,in fact: Average consumption of just 9.4 litres / 100 km.

Fords 7,3 liters diesel då ?

Kanske det är något att sätta i borde gå att hitta för hygliga pengar begagnat.

Då är du ju inom rätt märke till bilen oxå :D

Kanske till och med går att få till V8 ljudet så det låter rätt bakom?

Mvh

MrV8