Stig July 4, 2005 Report July 4, 2005 Satte dit en oljekylare till min FMX i våras. Men jag har haft problem med att när man startar den och den är kall så rinner det ut växellådsolja någonstans. Förmodligen ur infästningen till oljestickan. Och nu märkte jag efter en sväng igår att oljekylaren var kall. Det går alltså inte olja till kylaren. Kan det bero på att jag har satt oljekylaren för högt så att den inte orkar trycka upp olja däri? Den sitter i ovankant på vattenkylaren. Hur har ni satt oljekylaren??Hälsning Stig Citera
ht67 cmc 1502 July 4, 2005 Report July 4, 2005 Jag har satt min oljekylare precis som du och den funkar bra vad jag vet, jag installerade tempgivare i FMX:en så att jag kan se oljetempen i lådan och när man kört länge så går den upp till drygt 110F men annars håller den sig låg i temp. Jag har dock aldrig känt på själva oljekylaren när den är varm. Citera
Monshine July 4, 2005 Report July 4, 2005 Jag har satt min längst ner på balken framför framför kylaren,det är cirkulation i den. Citera
Monshine August 12, 2005 Report August 12, 2005 Blev det någon ordnining på grejerna stig?vad var det för fel i så fall. Citera
Stig August 13, 2005 Author Report August 13, 2005 Mycket konstigt är det. Körde en 14 mils runda då och när jag kom hem så var oljekylaren kall. sen körde jag en sväng i stan och när jag kände på kylaren när jag kom hem så var den varm. ?????Förklara det den som kan. Men nu funkar det i alla fall.Hälsning Stig Citera
Recommended Posts