Jump to content

Featured Replies

comment_19624

Halloj!

Har använt sök-funktionen för att hitta någon gammal tråd på detta ämne utan resultat.

Det är så att min generator har börjat föra ett hiskeligt liv. Förmodligen håller lagret/lagren på att ta slut. Ska jag beställa en ny generator eller går det att renovera detta på ett enkelt sätt och i sådana fall hur?

Mitt andra problem är att huvudbromscylindern läcker. Det kommer droppar av bromsolja mellan huvudcylindern och bromsförstärkaren. Förmodligen så har jag rost i cylinderloppet. Finns det någon temporär lösning på detta så att jag kan vänta tills vinterns mörka mekarkvällar?

Tacksam för svar i sommarvärmen 8)

/Fredde

comment_19634

Min HBC läckte också in i boostern. Det kan knappast vara bra eller säkert att åka runt så, men ja gjorde det nästan hela förra säsongen... :? Fick fylla på bromsolja med jämna mellanrum.

Inför denna säson har jag bytt både HBC och booster, gör det du oxå, för boostern blir förstörd av bromsoljan.

comment_19637

Rost/beläggning i loppet.. vintern 03/04 renoverade vi hela framvagnen och bromsarna. Osmart och stressad som man var så har man inte en tanke på att lufta hbc innan resten av systemet. Antog att hbc var slut, köpte en ny "packningssats" och i instruktionerna står det ju klart och tydligt hur viktigt det är att lufta hbc först... såg då att det var lite beläggning i loppet, tog lite sandpapper och slipade med, och tänkte inte så mkt mer på det utan stoppade i det nya innanmätet... efter ett tags åkande fick man bita i det sura och hosta upp för nya grejjor till denna säsong.. :roll: Gissa om boostern badade i bromsolja, fyllde väll en halvstor syltburk när ja tömde den :twisted:

comment_19641

Det var inte alls så farligt dyrt.. beställde renoverade prylar från www.laurelmountainmustang.com... Tror jag betalade lite över 2000:- totalt.

1970 Disc, INC Master cylinder crimp type - no core charge $169.95

Frakt $50

Och då låg dollarn på strax under 7:- om ja inte minns fel.

Vet inte om dom har till 71:ans mustang, kanske är samma som till en 70. Vad vet jag, jag har en Cougar :--

comment_19817
Det var inte alls så farligt dyrt.. beställde renoverade prylar från www.laurelmountainmustang.com... Tror jag betalade lite över 2000:- totalt.

1970 Disc, INC Master cylinder crimp type - no core charge $169.95

Frakt $50

Och då låg dollarn på strax under 7:- om ja inte minns fel.

Vet inte om dom har till 71:ans mustang, kanske är samma som till en 70. Vad vet jag, jag har en Cougar :--

Blev tvungen att kolla kvittot på min huvudcylinder och den kostade 997 inkl. frakt (dock 2001) och hade den hemma på 2 dagar (Norrlands Custom). Men detta var ju bara huvud cylindern, så det blir kanske billigare att ta allt från staerna om det behöver bytas (men jag hade kollat priset i hemma först)

comment_19823
Blev tvungen att kolla kvittot på min huvudcylinder och den kostade 997 inkl. frakt (dock 2001) och hade den hemma på 2 dagar (Norrlands Custom). Men detta var ju bara huvud cylindern, så det blir kanske billigare att ta allt från staerna om det behöver bytas (men jag hade kollat priset i hemma först)

Jag ringde runt till de 3 större mustanghandlarna (Tony's, Sven Ullman och Rolands). Fick osäkra prisuppgifter på allt mellan 3 till 5.000:- för bromsservo och hbc. I något fall var det nytillverkat servo, det ja tog hem från USA är renoverade originalprylar. Att få tag i en ny hbc för runt tusenlappen här hemma i sverige låter rimligt...

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_20244

Mors!

Jag ändrade mig angående generatorrenoveringen. Köpte en ny dito samt ny huvudbromscylinder. Kostade 835:- resp. 750:-. När det är så billigt så kan man ju bara inte motstå frestelsen :-- .

Naturligtvis kommer jag att spara orginalgeneratorn. När tid finns över så blir det att renovera den.....

/Fredde

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...