Alexx July 6, 2005 Report July 6, 2005 Hej, såg att mina p-ändar (om det nu stavas så) var trasiga i gummit så tänkte byta den, men hur får jag loss den? Har tagit bort bulten på ovansidan men den sitter som berget. Bilen står på pallar just nu, men ska man hissa upp nån led dessutom för att minska belastningen på p-änden?Tacksam för hjälp, kliar i fingrarna att få det färdigt och kunna besiktiga bilenJa just det, det är en 68 FB utan servo och gäller alltså höger och vänstersida fram Citera
Fredde77 July 6, 2005 Report July 6, 2005 Hej,Du måste ha en avdragare för detta ändamål då det är koniskt ingrepp på styrlederna!Finns på biltema för billig pening. Köp denna! 50 SEK art. nr 19-1254/Fredde Citera
SvenT cmc728 July 6, 2005 Report July 6, 2005 Eller, ta en slägga/hammare som mothåll på ena sidan och drämm till med en hammare på andra sidan så brukar grejerna trilla isär... Citera
Alexx July 6, 2005 Author Report July 6, 2005 Tack grabbar, blev en mix av båda förslagen, hittade inte exakt den där avdragaren så blev en annan som tyvärr inte passade perfekt, men fick nog änden lite lös i alla fall och sen var det fram med hammaren Vad är det för fett man ska spruta in i alla leder sen, funkar vanligt gult smörjfett? Måste köpa upp mig på nån bra fettpistol också för det var fasligt dyrt med nya leder märkte jag Citera
Fredde77 July 7, 2005 Report July 7, 2005 Mors!Jag kör med vanligt smörjfett av märket Castrol inhandlat på mekonomen. Fungerar utmärkt./Fredde Citera
Recommended Posts