Daniel Linde July 6, 2005 Report July 6, 2005 Hej,Skall köpa ett luftfilter kit tänkte jag.Vilket skulle ni rekomendera?Har kikat endel på MAC kitet som installeras i skärmen. Bra?Vart skall jag köpa det? Finns det återförsäljare i Sverige isåfall? Annars vartifrån?MvhDanielMustang GT 1995 Citera
Gäst July 7, 2005 Report July 7, 2005 Köp Steedas coldair intake....Ljudet blir grymt och sen så ser det jäkligt snyggt ut....Pernolf säljer dom.... www.pernolf.se.. Hoppas du hittar nått bra..Mvh Patrik Citera
Pernolf cmc 558 July 7, 2005 Report July 7, 2005 Tyvarr passar Steedas CAI endast 4.6L motorn, inte 5.0:an... Citera
E55eT© July 7, 2005 Report July 7, 2005 Hej,Skall köpa ett luftfilter kit tänkte jag.Vilket skulle ni rekomendera?Har kikat endel på MAC kitet som installeras i skärmen. Bra?Vart skall jag köpa det? Finns det återförsäljare i Sverige isåfall? Annars vartifrån?MvhDanielMustang GT 1995Kan det vara ett sådant du letar efter? Från USA men billigt är det.. räkna med $40 i frakt..http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33659 Citera
Daniel Linde July 8, 2005 Author Report July 8, 2005 Tack för svaren.Finns det ingen firma i Sverige som säljer något kitt?Orkar inte med att inhandla från staterna igen. Vill se hur det funkar först med mina lyktor(beställda från ebay men ej levererade ännu).MvhDaniel Citera
jollythejumper July 11, 2005 Report July 11, 2005 Hej,du kan prova med TPiS Xtreme Performance i Göteborg, säljer bl.a. UPR's Big Mouth kit.JTJ Citera
Daniel Linde July 17, 2005 Author Report July 17, 2005 Så nu har jag pratat med TPiS Xtreme Performance i Göteborg.Detta brev fick jag tillbaka utav honom, när jag ställde frågan på vilka kit dom hade till 94-95 GT.Kanske kan vara intressant för någon .Hej Daniel,vi har väl i och för sig de flesta på marknaden, men UPR's gillar nog jag personligen bäst. Sedan har vi K&N, BBK, MAC, samt att vi kommer att ta fram ett eget system under hösten. UPR, BBK och MAC har luftfiltret i skärmen vilket är bra då man får kallare och mer ostörd luft till motorn. Prestandamässigt så ger väl inte något av dessa system några stora effekthöjningar, största vinsten är väl egentligen utseendet Här är de priser vi har för tillfället (dollarkursen eller kronkursen);BBK - 2 190:-UPR - 1 590:-MAC - 2 390:-K&N - 1 790:-Hör gärna av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med eller om du undrar över något.MvhPeder LundströmTPiS Xtreme Performance031-919937Fick även med en bild på UPR:s system. Citera
Daniel Linde July 28, 2005 Author Report July 28, 2005 Beställde mig ett UPR kitt.Men inte från TPiS utan från uprproducts.com i Florida.http://www.uprproducts.com/shopping/shopexd.asp?id=448Någon som har deras kitt o kan säga nått om det?Ni som bytt luftfilter, har ni även bytt MAF:en? Jag tänkte inte byta den.Alla som jag pratat med säger olika i den frågan typ Hej HåDaniel Citera
Daniel Linde August 9, 2005 Author Report August 9, 2005 Igår kom filtret. Totala kostnaden hamna på ca 1800kr har inte orkat räkna Allt funka bra o jag är nöjd, mustigt ljud blev det oxå.// DanielOBS!Stripen på bild, användes bara tillfälligt Citera
overlake CMC 1202 August 9, 2005 Report August 9, 2005 Nice...Hur var installationen?Bra anvisningar? Citera
95cobra August 9, 2005 Report August 9, 2005 + hur låter det och funkar??för installationsanv. kolla denna länk http://www.uprproducts.com/PDF/_vti_cnf/94CAI.pdf Citera
Daniel Linde August 9, 2005 Author Report August 9, 2005 Nice...Hur var installationen?Bra anvisningar?Installation var okej, det tog sin lilla tid innan man förstod hur allt skulle vara o hur man skulle göra för att få in filtret i spoilern osv.Anvisningarna jag hade var den länk som 95cobra skrev.Hade gärna sett bättre anvisningar, gärna med bilder för att underlätta ytterligare. + hur låter det och funkar?? Det verkar fungera som jag väntat mig, låter mustigare vid ca 3000varv+, samt att man hör väldigt bra hur luften sugs in i motorn.Riktigt trevligt tycker jag.// Daniel Citera
Recommended Posts