Jump to content

Mustang 1967 Fastback cmc 748 (Eleanor projekt)


mikeo cmc 748

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tackar!!

Jag har nu fått igenom byggbesiktningen på bilen. Var dock tvungen att plocka ner hela hjulupphängningen och sätta dit dammtätningar på uniballändarna.

Tanken är att bilen ska va redo för nästa SFRO-besiktning om två veckor och om 3-4 veckor ska bilen va registrerad och körklar :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu har projektet äntligen kommit i mål kan man säga, regbesiktningen blev godkänd idag cirka 10 år och 7 månader sedan inköp av bilen.

Vad har då hänt sen sist.

Det började med att jag fick plocka ner hela hjulupphängningen för att sätta dit dammskydd på alla uniballager.

Bilen lät lite väl mycket så jag fick åtgärda detta inför bullertestet.

Därefter gjorde jag ett försök till regbesiktning men fick nedslag på mörka sidorutor samt att hastighetsmätaren inte va rätt kalibrerad (vilket jag visste men hoppades på en 2:a då jag inte fick köra bilen utan regnummer).

Det visade sig att istället för att köra 3.22 km för att kalibrera mätaren enligt instruktionerna så behövde jag endast köra 2 km för att kalibrera mätaren. Fick till svar att vissa av Autometers metriska mätare kalibreras på 2 km och vissa på 3.2 km, säljaren kunde dock inte säga vilken som är vilken.

Jag tog sedan bort sidorutorna och reggade utan idag och det gick bra.

Nu ska jag bara polera upp bilen då den har fått några små repor i lacken under byggandet sen är bilen snart redo för att ut och köras. :)

IMG_1869.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...