October 25, 200915 yr Author comment_82804 Började på bromssystemet nu i helgen det gick väl sådär Detta va en sådan helg då inget ville passa kändes det som. Började läsa instruktionerna för hydralkopplingen och på det stället där den ska sitta så tar den i bromsservon. Så nu blir det till att bygga om fästet för hydralkopplingen till pedalstället.Sen passformen för bromsservon va ingen höjdare, blev till att förstora hålen för att få dit den mot torpeden. Så får tillverka en extra plåtförstärkning nu för vara säker på att den sitter rätt. Satte dit pedalstället, då visar det sig att jag har fått fel bromspedal från stället jag köpte bromsarna av.Jag ska ha en annan bromspedal liggandes får hoppas att den är till en 67:a bara.Men började på att dra bromsrör bakåt ( det enda som gick vägen idag)Placering av propotionalventilKom bak till T-kopplingen resten får göras nästa gång, blir tvungen till att tillverka några fästen till bromsslangarna bak.Gjorde lite andra små saker bl.a. forsatte med att sätta strumpa på elsladdarna och fästa upp dom, kom så här långt.
November 1, 200915 yr Author comment_83034 Fortsatte med bromsarna bak idag. Blev tvungen att tillverka fästen för handbromsvajern. Det va lite klurigt hur man skulle dra wiren med tanke på att avgassystemet går ut på sidan. Så med hjälp av torque-armen och subframeconnectorsen så lyckades vi få dit vajern.Hemmabygge fästpunkt fram:Fästpunkt bak:Bromsrören bak är färdiga:Satte ett fäste i balkarna bak för bromsslangarna.
November 1, 200915 yr comment_83037 Uj vad grant det blir. Man blir lyrisk när man tittar på ditt underrede.Berra
November 15, 200915 yr Author comment_83469 Har fortsatt med bromsystemet. Efter lite modifikation är nu bromsservo och huvudcylinder på plats. Bromsservon passar inte riktigt med pedalstället på insidan så får modifiera där. Bockade bromsrör till vänster fram som nu är klar.Hydralkopplingen är också på plats. Den syns knappt på bilderna efter som den va så ont om plats att den nästan inte att få dit, men nu sitter den där och den fungerar med kopplingspedalen Om man kollar noga så ser man lite av nippeln till hydralkopplingen till höger om bromsservon, så ont om plats va det
December 5, 200915 yr Author comment_84188 Vi började dagen med att skruva fast bromsservon, som nu äntligen är klar så att bromspedalen fungerar som den ska. Sedan va det dags att dra fram bränsleledning fram till regulatorn.Nu är bromsledningarna också klara. Men måste höjja fästet till regulatorn, annars tar det i växellådan tur är att vi inte kapade av det exakt.Så här ser nu motorn ut med nya aluminium pulleys. Det va ett helsike och få dit allt som det skulle. Det va inte många bultar som följde med kitet som passade utan här är många bultar som har fått bytas.Kopplingen på plats.Motorn på plats, är nog risk för elfläkten kommer slå i vattenpumpshjulet. Men får väl se hur det ska lösas senare.Men råkar kanske på att lossa motorn imorgon igen när växellådan ska dit. Kommer ihåg att det va svårt o få dit den förra gången när inte kopplingen va där. Kan nog bli svårare denna gången, hoppas att man inte får några repor på torpeden bara.Hydralkopplingscylindern på växellådan, ska byta ut strapsen mot en fjäder
December 5, 200915 yr comment_84200 Varenda gång jag vart inne och tittat i denna "tråd" så kommer den där kluriga känslan..... - Jag vill också riva min FB och börja om och få allt som jag vill ha det.... chassie, bromsar, motor mm... Din bil är ungefär samma som specen jag har på min önskelista... Helt klart en underbar tråd att följa.... "Keep up the good work!"Mvh,
December 5, 200915 yr Author comment_84205 Alltid lika roligt med kommentarer Ja detta har varit min dröm med ett tag att bygga en mustang med rejäla grejor. Tänkte det är lika bra o göra det bra från början så jag slipper de där uppdateringarna varje vinter Jag tröttnade på att ha det så med min förra mustang. Det börjar likna något snart, till nästa år ska den bara bli klar
December 6, 200915 yr Author comment_84239 Efter lite trixande sitter nu växellådan på plats, fick dra om bränsleledningen lite för att få dit den.Hydralkopplingen passar bra, ska bara köpa en skyddsdamask till kopplingshuset sen.BensinpumpHmm vad kan det vara som ska gå i denna slangen?
January 4, 201015 yr comment_85358 Har alldrig varit inne på denna tråden innan men nu när man har vänt på dyngnet kollar man igenom HELA forumet.Kan i stort sätt inte ett skit om bilmek men detta ser vem som att det blir vackert!!Så jävla rå!!!Lycka till!!
January 4, 201015 yr Author comment_85373 Ja man tackar för kommentarerna. Dock har bilbyggandet legat på is nu ett tag. Har precis flyttat och är inne i en tentaperiod så bilbyggandet ligger åt sidan så länge. Bilen står numera i ett garage utan värme så det är inte särskilt roligt att gå ut o mecka i minusgrader. Det brukar ju inte vara såhär kallt i skåne under en längre tid Får vänta till det kryper över nollan igen iaf.
January 5, 201015 yr comment_85419 Bilen står numera i ett garage utan värme så det är inte särskilt roligt att gå ut o mecka i minusgrader. Det brukar ju inte vara såhär kallt i skåne under en längre tid Får vänta till det kryper över nollan igen iaf.Åja de är bara till att bit ihopp. Man fryser fingrarna tills de gör ont sen blir dom varma.. Sen är de bara till att mecka SkämtåsidoLycka till med tentan
February 25, 201015 yr Author comment_87911 Har inte hänt något med bilen sen senast, fortfarande lite för kallt för att vara ute o skruva I brist på annat så gjorde jag min sista beställning på delar idag (tror jag) från USA.Har beställt en plåt som täcker hålet mellan grill o kylare:Batterilåda:Instrumentpanel med Autometer Ultra Lite serien:Och ett par extra mätare till min mittkonsoll. Fanns väl inte så många fler mätare som va nödvändiga, men måste ju fylla ut hålen i konsollen så jag beställde en voltmätare och en oljetemp:
February 25, 201015 yr comment_87917 Hej.Dumt att inte säga något , Du kommer att få en av dehäftigaste Mustangerna i detta avlånga land , rätt modell(karosstyp) ,rätt årgång generation nr2 (67-68) , rätt utseende (smakfull) , rätt på alla sätt (Helball) .
February 25, 201015 yr comment_87926 Har lärt mig att inte vara avundsjuk på andra. Men det är jävligt svårt att låta bli. När man ser vilken super härlig kärra du bygger upp. Berra
February 26, 201015 yr Author comment_87965 Tackar så mycket. Ja snart vågar man sig kanske ut och skruva igen +5 grader idag o snön smälter på bra. Några fler dagar med plusgrader sen ska det nog börja hända saker igen. Ska ta o beställa reläer och säkringsdoser så jag kan börja bygga elsystem med. Blir en hel del extra elprylar i bilen så får ta o bättra på elsystemet. Nu när jag tänker efter är det över 5år sedan jag började projektet, det tar tid
February 26, 201015 yr comment_87999 Nu när jag tänker efter är det över 5år sedan jag började projektet, det tar tid Ja visst är det underligt vad tiden flyger iväg..Det ska bli roligt att få se uppdateringar snart igen
April 17, 201015 yr Author comment_90564 Inget nytt på eleanor fronten har haft andra projekt o göra i skolan. Är med i ett formula projekt på Lth Lund där ett team med studenter bygger en bil som vi ska tävla med i England i sommar. Min del i det hela är att ha hand om bromsar och pedalställ. Det rätt roligt o se hur pedalstället har tagit form från caden som man gjort själv till färdig produkt. Fick hem delarna nu i fredes från tillverkningssponsorn och har satt ihop det inför avtäckningen av bilen på måndag.Gasen styrs med drive by wire, det ska sitta sensorer vid sidan av broms och gaspedalen, det ska också sitta en bromsvåg på bromspedalen men den är inte md på bilderna. Borde kanske göra något liknande till min egen bil
April 25, 201014 yr Author comment_90975 Börjar kanske bli dags att uppdatera här nu igen, va ju trots allt nästan 5 månader sen senast Fick lite tid över till att åka hem så jag började passa in panelerna till baksätet. Eftersom hjulhusen är breddade så passar inte orginalpanelerna. Har fått kapa o fila för att få dit dom, men nu sitter alla där och alla hålen är klara så nu kan de målas svarta.Lackeraren har spacklat och slipat det sista så det snart kan börja lackeras. Kommer väl bli några fler uppdatteringar nu den närmaste tiden
April 25, 201014 yr Author comment_90976 Förresten om det är någon som vet vart jag kan hitta den här listen mellan pilarna får gärna höra av sig. Kan va lite svårt kanske men värt ett försök
April 25, 201014 yr comment_90995 LISTBITAR....OM du "hittar" 4 st tar jag gärna över 2 Hälsningar Amberman
April 25, 201014 yr Author comment_90996 LISTBITAR....OM du "hittar" 4 st tar jag gärna över 2 Hälsningar AmbermanHehe har lagt ut frågan på forum i USA får se om jag får napp där, hör av mig om jag hittar någon extra. De är nog inte alltför lätta att hitta
April 26, 201014 yr Author comment_91037 LISTBITAR....OM du "hittar" 4 st tar jag gärna över 2 Hälsningar AmbermanHar hittat ett ställe där de har de mesta "svåra delar" att få tag på. T.ex. hade de över 200st av dessa lister tror att han tog $25 för hörnorna vet inte om det va för båda eller för kommer inte ihåg. De tillverkas tydligen nya nuförtiden men de är inte jättebilliga om man bara vill ha enskilda delar utan då måste man köpa alla nya.http://www.classic-recreations.com/ Blir till att lägga in en beställning där.http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=RMS67+01&Category=Interior&subCategory=Quarter+Trim&CatKey=EMUSTANG $235 för ett helt set
May 8, 201014 yr Author comment_91768 Nu har det börjat lackeras lite. Här har det målats på undersidan av huv o bakluckan.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.