Jump to content

Recommended Posts

Hej hej!! Hittade denna mustang -69 "mach 1" som ni kan förstå så "ser" den inte ut som en Mach 1. Om man nu skulle köpa den här bilen i tron att det verkligen är en ombyggd Mach 1, finns det några "säkra" kort som bevisar att det är en Mach 1 ??? Jag frågade efter VIN# och fick ett;

VIN# 9T02MI97704

Finns det något in den som säger "jag är en mach 1!!"???

har fler bilder om ni vi se...

vh Nikals leijon

Man kan kolla i win decodern.

Min fastback heter 63A om jag inte minns fel.

Mach1 :an borde heta något annat.

Någon som vet vad -69 Mach1 har??

//Stefan

Tjenis!

Mach1 har 63C som body code..

Vad jag kan se på bilden så kan det vara en mach1..den har i varge fall HI-backet säten.ska då också ha träimitation på dörrar och under dachpaden.Inga enblem på framskärmarna, korekta bakspeglar och så har den en 351W 4V motor från fabriken..

mvh Mats

Tror som matteponken, att det är en mach 1 eftersom den har en 4 portad förgasare från fabrik... den är försedd med boss scoop och shelby 500 sido scoop. fråga efter numret i dörren eller om han har märkningen i nederkant av framrutan på instrumentbrädan!!!

jag försökte hitta svaret i mina böcker min icke... men wow altså! ni kan ju det här! :D Ni har kanske sett bilen med på blocket?? Varken hood- och fönsterscoopen är original det vet jag. Skickar med en bild av inredningen och motorn. Mach 1 "special" har han kallat den, men den verkar vara bort tagen nu.

Om man ser på höger trä panel under klockan så är där ett emblem..och där ska stå mach1...stod bla grande på grandarna och mustang på bossarna...vet faktist inte vad det stod på en GT sportroof, kanske någon som vet?

Har också för mig att original mattan på mach1 med svart inredning har röda fot skydd ingjutna i mattan på samtliga 4 fotplatser..men den är säkert bytad till den billigare std mattan för den ser inte så gammal ut..

Stolarna är inte 69 mach1..kan vara från en 70:a delux inredning.

mvh Mats