Manonwheels July 20, 2005 Report July 20, 2005 Har en -65 ht med lite trim, kanske runt +100 hp mer än standard. Original satt där en helschysst T10 med RAM Street Performance kona och allt lirade 100%Efter en olycka och en förlamningsskada beslöt jag att byta till automat för att lättare kunna bygga om till handgas/broms. Så långt allt gott.Efter att ha testat 3 olika C4 lådor som en efter en packat ihop av olika anledningar börjar jag tröttna. Kan någon ge mig ett tips om var jag kan finna en låda som fungerar klanderfritt och inte är segare än sirap?Såg ett inlägg med ett tips om TCIlådor, är det ett bra val?Kan det vara en idé att byta till en modernare 4 stegslåda? I så fall hur mycket måste modifieras i bilen?Jag är mycket tacksam för alla goda råd ni kan ge!// Peter Citera
cmc 581 July 20, 2005 Report July 20, 2005 har åxå ledsnat på krånglande automater. kör iofs med fmx. men jag har kört slut på 3st på 1 månad. det är ju semester och man vill ju glida runt men nu står bilskrället i garaget ändå. va i varberg på wheels and wings när den senaste pajade. slutade helt plötsligt att driva, inga missljud eller nåt som förvarning. varken back eller fram funkar.funderar nu på att förstärka en aod låda från en econliner och trycka dit. blir ju lite jobb men man får väl rikta in sig på nästa sommar. Citera
ThomasFB July 21, 2005 Report July 21, 2005 Vad är det med Fords växellådor? Jag har kört Chrysler's automater i deras olika bilmodeller sedan tidigt 80-tal. Aldrig några större problem. Både muskel o. fullsizebilar. Jaa jaa, jag vet, nu blir det svar på tal. Vi har Mustang i familjen också. Konstaterar bara fakta.Det skiljer inte så mycket mellan en C4 och en TF 904, men det förvånar mej hur mycket problem C4'an ger upphov till. Är den underdimensionerad för minsta lilla V8? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.