Jump to content

Recommended Posts

Har inget kickdownstag på min FMX låda så jag undrar hur skillnaden blir när man kör med kickdownstag.

Ibland när jag ger rätt mycket/full gas så vill den inte växla ner utan segdrar på 3ans växel, men oftast växlar den ner. Dock gör den det ganska mjukt, så det blir ingen riktigt bra känsla precis i början av accet..

Kan man ställa in hur hårt den ska växla om man har ett kickdownstag?

Om man kör med kickdownstag lägger den i växeln hårdare än utan?

Är det krångligt att montera ett kickdownstag? Vad behöver man göra?

Var finner man ett bra stag/wire till rimliga pengar?

Sen så är det så att min låda viner när jag kör på 1ans växel, ungefär samma ljud som när man backar med en vanlig bil med manuell.. Är det normalt? Brukar oftast lägga i 2an när jag kör iväg för att slippa det ljudet..

Jag vet inte riktigt hur det ser ut på FMX, men på en -68 med C4 är det en vajer till kick-down. Vajern "hänger lös" (utan hölje) och spänns bara just vid fullgas. Den påverkar alltså inte lådan vid normal körning, bara vid kick-down.

Jag köpte Lokar kickdown-wire till min FMX från JEGS. Det slutade på ca. 1700.-

Det är stor skillnad att köra med eller utan wire, speciellt när du ska gasa lite.

Värt varenda krona. Passar perfekt och är riktigt snygg!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...