Gäst July 23, 2005 Report July 23, 2005 Har inget kickdownstag på min FMX låda så jag undrar hur skillnaden blir när man kör med kickdownstag.Ibland när jag ger rätt mycket/full gas så vill den inte växla ner utan segdrar på 3ans växel, men oftast växlar den ner. Dock gör den det ganska mjukt, så det blir ingen riktigt bra känsla precis i början av accet.. Kan man ställa in hur hårt den ska växla om man har ett kickdownstag?Om man kör med kickdownstag lägger den i växeln hårdare än utan?Är det krångligt att montera ett kickdownstag? Vad behöver man göra?Var finner man ett bra stag/wire till rimliga pengar?Sen så är det så att min låda viner när jag kör på 1ans växel, ungefär samma ljud som när man backar med en vanlig bil med manuell.. Är det normalt? Brukar oftast lägga i 2an när jag kör iväg för att slippa det ljudet.. Citera
Ronnie S July 24, 2005 Report July 24, 2005 Jag vet inte riktigt hur det ser ut på FMX, men på en -68 med C4 är det en vajer till kick-down. Vajern "hänger lös" (utan hölje) och spänns bara just vid fullgas. Den påverkar alltså inte lådan vid normal körning, bara vid kick-down. Citera
ht67 cmc 1502 July 28, 2005 Report July 28, 2005 Jag köpte Lokar kickdown-wire till min FMX från JEGS. Det slutade på ca. 1700.- Det är stor skillnad att köra med eller utan wire, speciellt när du ska gasa lite.Värt varenda krona. Passar perfekt och är riktigt snygg! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.