SuneOlsson July 25, 2005 Report July 25, 2005 HejHar bytt till HiPo headers på min 302 -68, väntar på att få H-pipan men redan ser jag att slangarna till styrservon kommer att få det trångt om orginal fästet i motorkuddarna används. Någon som vet bra alternativa dragningar eller vad gör man?En anna fråga, var ansluts jordkabeln från batteriet till karossen. Kommer inte ihåg längre, demonterade för ett tag sedan.HälsningarSune Citera
göran cmc 302 July 25, 2005 Report July 25, 2005 Jag har mina slangar i originalfästet - som ligger an mot v headers - har fungerat bra i flera år.Dock har jag använt värmeisolering på slangen närmast, ovanför fästet mot pumpen där den går ganska nära v headersJordkabeln från batteriet ansluts till främre skruven på v motorfäste - tillsammans med jord från generatorn.Karossen jordas med en ca 20 cm kabel från baksidan av h topplock och tilltorpeden på en egen skruv nära fläktmotorn. Citera
SuneOlsson July 28, 2005 Author Report July 28, 2005 HejsanTack för info, har fått dit slangarna , hjälpte lite att få anslutningsrören i rätt vinkel. Vad slags isolering av slangarna? Korrigerad plastslang? vem säljer?Ytterligare en fråga. Behöver ström till elchoken, var ansluts den bäst, skall bara ha ström när tändning är på, enligt Edelbrook instruktion.HälsningarSune Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 30, 2005 Report July 30, 2005 Hej.Du kan ta ström från tänspolens matningsida den kommerdirekt från tändningslåset och har endast spänning då nyckeln är i körläget. Citera
Recommended Posts