Jump to content

Recommended Posts

Hej

Har bytt till HiPo headers på min 302 -68, väntar på att få H-pipan men redan ser jag att slangarna till styrservon kommer att få det trångt om orginal fästet i motorkuddarna används. Någon som vet bra alternativa dragningar eller vad gör man?

En anna fråga, var ansluts jordkabeln från batteriet till karossen. Kommer inte ihåg längre, demonterade för ett tag sedan.

Hälsningar

Sune

Jag har mina slangar i originalfästet - som ligger an mot v headers - har fungerat bra i flera år.

Dock har jag använt värmeisolering på slangen närmast, ovanför fästet mot pumpen där den går ganska nära v headers

Jordkabeln från batteriet ansluts till främre skruven på v motorfäste - tillsammans med jord från generatorn.

Karossen jordas med en ca 20 cm kabel från baksidan av h topplock och till

torpeden på en egen skruv nära fläktmotorn.

Hejsan

Tack för info, har fått dit slangarna :D , hjälpte lite att få anslutningsrören i rätt vinkel. Vad slags isolering av slangarna? Korrigerad plastslang? vem säljer?

Ytterligare en fråga. Behöver ström till elchoken, var ansluts den bäst, skall bara ha ström när tändning är på, enligt Edelbrook instruktion.

Hälsningar

Sune