Jump to content

Recommended Posts

Hej, jag skulle vilja veta hur ni andra gjorde när ni installerade era Pertronix ignitor och flame thrower.

Kör ni med eller utan det grova resistorkabeln som sitter i serie med matningen till tändspolen original? Jag gör det nu och det visar bara på 6 volt till spolen :shock:

Är det så att det är tändspolen som original inte klarar mer än 6 volt så det är därför det är en resistorkabel där över huvud taget? Det lär väl vara så att en sån ny spole klarar 12 volt utan problem så man bara kan koppla förbi resistorkabeln?

Ps. bruksanvisningen är kass bara så ni vet...

Som leffe nämnde så ska du koppla förbi den.

Har för mig att det anvisningen som följde med spolen beskrev detta ganska bra.

(Fast det kanske medföljde en bättre anvisning till den kromade deluxvarianten som jag köpte)

Okej då är det nog så som ni säger då. Har tyvärr slarvat bort anvisningen till spolen... Men den till ignitorn var inte bra iaf.. ;)

Själv kände jag inte till resistorkabeln när jag kopplade in min spole. Hade 8,5 volt på spolen och körde så en kväll. (Det var under power meet, så då var jag nöjd bara den fungerade)

När jag sedan kopplade bort resistorkabeln och fick 12 volt så gick bilen betydigt bättre :)

Vill du ha en anvisning till spolen är det bara att säga till så kan du få min. (Sambon jobbar i Eskilstuna)

När jag sedan kopplade bort resistorkabeln och fick 12 volt så gick bilen betydigt bättre :)

Vill du ha en anvisning till spolen är det bara att säga till så kan du få min. (Sambon jobbar i Eskilstuna)

Jaså är det sant?! Som sagt så har min bara 6 volt nu och bilen har länge gått riktigt orkeslöst. Så nu kanske man äntligen har hittat felet då efter en massa felsökande! :)

Ska testa att koppla förbi motståndet så fort jag kan!

Tack så mkt men jag tror en kompis har en sån anvisning :)