Jump to content

Import från USA


LS

Recommended Posts

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av GT Shipping betr. deras seriositet etc. Samt även var deras födkrok ligger någonstans :?:

Om jag fattar det hela rätt borde det väl bara ligga på själva båttransporten ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av GT Shipping betr. deras seriositet etc. Samt även var deras födkrok ligger någonstans :?:

Om jag fattar det hela rätt borde det väl bara ligga på själva båttransporten ;)

Tog hem min Mustang GT -01 från USA i våras med hjälp av GT-shipping, funkade hur bra som helst! Är helnöjd.

Blev lite transportskador på bilen bara men inget dom hade med att göra... (hoppas jag)

Link to comment
Share on other sites

Jag använde mig av GT-Shipping i vintras. Gjorde klart min affär med säljaren i USA, ringde Göran och sedan var det bara att luta sig tillbaka. GT-Shipping ordnade först inlandsdragning i USA, skötte alla papper, oceanfrakt, förtullning mm. - kort sagt alltihopa tills bilen stog framför dörren hemma i Oxelösund.

Jag hade läst på ordentligt innan om regler, momssatser på vad och hur mycket. Fick inga överaskningar från GT-Shipping, utan allt fungerade perfekt.

En bonus i sammanhanget är dessutom ett personligt och mycket trevligt bemötande av Göran och Maria på företaget.

/Tony

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack för berömmet.

Vår strävan är 100% nöjda kunder, tyvärr vet väl dom flesta att det är nästintill omöjligt att uppnå.

Vi är ännu så länge en enskild firma men har siktet inställt på AB till nästa år. Vår son Marcus står som firmatecknare och det är meningen att han skall sköta ruljansen när han lärt sig allt. Tills dess hjälper Göran honom med shippingbiten. Göran har jobbat med detta i över 30 år, hjälpt Kelle Power med alla transporter till Florida når World street finals gick,plockat hem motorer till Pro mods, tagit hem racebilar mm.

Om någon har frågor eller undrar över något är ni hjärtligt välkommna att ringa eller maila oss. Vår hemsida hittar ni på www.gtshipping.com

Med vänlig hälsning

Maria Troedsson cmc 314 Mustang Mach 1

GT-Shipping :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tack för berömmet.

Vår strävan är 100% nöjda kunder, tyvärr vet väl dom flesta att det är nästintill omöjligt att uppnå.

Vi är ännu så länge en enskild firma men har siktet inställt på AB till nästa år. Vår son Marcus står som firmatecknare och det är meningen att han skall sköta ruljansen när han lärt sig allt. Tills dess hjälper Göran honom med shippingbiten. Göran har jobbat med detta i över 30 år, hjälpt Kelle Power med alla transporter till Florida når World street finals gick,plockat hem motorer till Pro mods, tagit hem racebilar mm.

Om någon har frågor eller undrar över något är ni hjärtligt välkommna att ringa eller maila oss. Vår hemsida hittar ni på www.gtshipping.com

Med vänlig hälsning

Maria Troedsson cmc 314 Mustang Mach 1

GT-Shipping :lol:

Passade på att kika in på eran hemsida!

Gillade omröstningsfrågan, dock så räknar den fel, 87%+1%+1% skulle ha blivit 100%...

Skeppar ni från Ft lauderdale i Florida?

Är lite nyfiken på prisuppgifter från er isf, du kan maila mig på info@pernolf.se

och ge mig lite priser per kubik, äver alla kringkostnader såsom hamnavgifter samt införtullning...

Link to comment
Share on other sites

Hej Pernolf

Skickar över din förfrågan till Göran så återkommer han till dig med lite priser och info. Skall framföra till webbmastern att han räknar rätt, tur det inte är jag som är ansvarig för det. Ekonomichef i det civila.

Hälsningar Maria

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hej hej!

Kan också rekommendera gt-shipping varmt.

Min bil skeppades ifrån L.A, där jag förövrigt var o lämnade den själv med bil o släp, lätt att köra vilse i L.A var det också, sov i compton, inget lugnt ställe, o sicken trafik det blev framåt åtta tiden i stan, nåt att tänka på om ni ska över, ta för er i trafiken....

Bilen kom hem hel, Göran skötte alla papper.

Tyvärr en försening på en månad, vilket jag inte hade räknat med.

Men shit happens, det är ett land långt bort, kom ihåg det...

Jag valde som sagt att åka över, leta bil, köpa o frakta den till skeppnings stationen själv.

Sedan lämnade jag nycklarna till Görans kontakt i L.A, sedan flöt allt som smort.

Tack Göran, för ett bra utfört arbete, hoppas jag kan göra om det snart, har nosat upp lite fler bilar.

Och har ni några frågor här inne, så maila mig på:

KickAssDrummer@spray.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...