Jump to content

Packbox bakaxel


Recommended Posts

Skulle byta lager, packbox vä. sida bakaxel. Visade sig att det saknades packbox. När jag bytt lager och även ny packbox så får detta inte rum i bakaxeln. Djupet i bakaxel ca 33mm. Lager, packbox. krympring bygger ca 42mm. Ingen jag kontaktat kan ge mej en förklaring. Delarna är Mustang -67.

CMC 1604

Link to comment
Share on other sites

I mina öron/ögon låter det som om g:a packboxen sitter kvar.

Är du säker på att det inte fanns någon packbox?

Kanske det är bara själva stålhöljet av packbox som sitter kvar i axelhuset?

Packboxen är inpressad/knackad och kan se ut att vara del av banjon. Sätt en huggmejel el. stor vanlig mejsel i axelhålet snett ner med toppen på mejel på insidan av packbox och knacka så att toppen strävar upp/ut ur axeln samtidigt som du roterar runt och bearbetar hela packboxen med mejseln. Då borde packboxen komma loss, om den nu sitter där. (hoppas du fattar)

Kolla även så att det nya lagret är inpressat så långt på axeln som det g:a lagret. Du måste även lirka och vrida lite på axeln för att splinesen skall passa in i diffen.

Vet ej hur händig kunnig du är,,men det borde passa. Om det inte är fel grejer du fått.

Lycka till mvh Tommy.

Link to comment
Share on other sites

I mina öron/ögon låter det som om g:a packboxen sitter kvar.

Är du säker på att det inte fanns någon packbox?

Kanske det är bara själva stålhöljet av packbox som sitter kvar i axelhuset?

Packboxen är inpressad/knackad och kan se ut att vara del av banjon. Sätt en huggmejel el. stor vanlig mejsel i axelhålet snett ner med toppen på mejel på insidan av packbox och knacka så att toppen strävar upp/ut ur axeln samtidigt som du roterar runt och bearbetar hela packboxen med mejseln. Då borde packboxen komma loss, om den nu sitter där. (hoppas du fattar)

Kolla även så att det nya lagret är inpressat så långt på axeln som det g:a lagret. Du måste även lirka och vrida lite på axeln för att splinesen skall passa in i diffen.

Vet ej hur händig kunnig du är,,men det borde passa. Om det inte är fel grejer du fått.

Lycka till mvh Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...