Jump to content

Shelby gt 350/500


callek

Recommended Posts

Hej!

Har nyss sett ett par shelby gt 350 i tyskland och det måste vara bland de snyggaste bilar jag sett! Jag funderar nu på ett köp, vad ligger priserna på även gt 500 är intresant. Har sett 2 st gt 500 för 900 000 i sverige men ingea gt 350.

Mvh Calle

Link to comment
Share on other sites

Just Shelby bilarna är ganska eftertraktade av många (beror nog lite på filmen också...). Så det finns ett pris som följer med. Jag har sett bilar från allt mellan 350k och 800k. Skulle nästan tro att det är billigare att köpa ett shelby obj. i USA (om man nu kan hitta ett) och bygga upp på egen hand.

vad gäller gt350 så är de inte lika dyra som 500 men fortfarande dyra... ;)

Alternativt bygg en kopia.

MVH Niklas

Link to comment
Share on other sites

Problemet är snarare att priserna på shelbys är ÄNNU högre i USA än här.

och skillnaden är inte enorm mellan en 350 och en 500.

Clone=bäst och billigast, köp en bra bil med lite fix, skaffa fram plasten, svär i 4 veckor när du skall få det att passa och sen iväg till lack = looken i en liten ask.

lägg sedan pengar på en ny crate motor, en 5 växlad manuel samt en hel del på väghållning etc och du har en bil som går bättre än en original till mindre än halva priset :)

Stog föresten och tankade min musse igår när det kom fram en äldre herre med något varmt i blicken "det var länge sedan jag såg en Shelby".

Han såg lite ledssen ut när jag förklarade att det var en vanlig mustang coupe ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...