Jump to content

Byta till EFI


SvenT cmc728

Recommended Posts

Hej!

Detta kanske har varit uppe förut men har inte hittat något genom sökfunktionen.

Några frågor: Har 5.0:an samma dimensioner och motorfästen som 289:an?

Är C4:ans mått det samma genom åren?

Är en 5.0:a+C4 lika lång som en 289:a+C4?

Hur många hästar har en Econoline 88a? :--

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svaren :-)

Först blir det att göra kompprov. Faller detta väl ut blir det till att fortsätta felsöka.

Skulle det visa sig att det är sprucken kolv eller annat lika skojsigt känns det nästan som om det vore roligare att bygga in lite moderna attribut i mussen. Lägre förbrukning och mer vrid är alltid trevligt... Men undrar vad det gör för värdet på bilen?

Den grövre C4:an som kom på 70-talet, passar den på en 66:a? Convertern på min automat är litegranna på upphällningen så det vore fint att kunna hissa ner ett komplett paket..

Link to comment
Share on other sites

Är inte ram-tubes i van-inspruten lite högre jämfört mot en personbil, för att få mer vrid?

Kan eventuellt bli lite trångt o få igen huven.

I mitt fall så har insprutningen fått "respass" blir ersatt med ett Edelbrock VJ och en Hollye

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...