mobcharge August 18, 2005 Report August 18, 2005 Mest för att jag är nyfiken, hur mkt förtändning har ni på era trimmade motorer?Själv tycker jag min motor går bäst med runt 13-14 grader.kan öka mer utan att den spikar men verkar inte spela någon roll. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 19, 2005 Report August 19, 2005 Hej.Det kan säkert stämma om du har en trimm kam av snällarevarianten. Om du har pappret kvar eller kartongen där kammen låg såfinns det instruktioner om tändiställning där. Min kam har 460"- 288 grader och skall ha 16 grader vid 825 varv och 32 grader vid 2.500 varv. Citera
mobcharge August 19, 2005 Author Report August 19, 2005 Åtminstone en som vet hur deras tändning är ställd...Tack! anledningen att jag frågar är att bilen tvekar väldigt mkt vid gaspådrag från tomgång-2000 varv eller så.Den hostar till sen får den liv, jag vill ha ett rappt gassvar Har precis bestyckat om förgasarn etc får se om det ger resultat. Citera
429SCJ-R August 19, 2005 Report August 19, 2005 Om den tvekar så är det troligaste att den får för lite bensin, öka acc pumps munstyckena. Du ser ju om det ryker svart eller ej från avgaserna då den tvekar. Svart = för mycket soppa, inget ryk, öka mängden. Citera
ThomasFB August 20, 2005 Report August 20, 2005 Vilken förgasare? Hurudan tändkurva? Max. mekanisk förtänding? Vakumklockan kopplad/ rätt kopplad på fördelaren? Citera
mobcharge August 22, 2005 Author Report August 22, 2005 Det är en holley streetdominator, 670 cfm vacum.Tvekande har slutat efter att ha gått upp ett snäpp i munstycke på primär sidan samt ställt nivån i flotörhuset.Men jag tycker huf flux det låter som den spikar, med 13 graders förtändning, vid gaspådrag that is.Undrar om det är något problem med min vacumpryl på fördelarn. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.