Jump to content

Recommended Posts

Mest för att jag är nyfiken, hur mkt förtändning har ni på era trimmade motorer?

Själv tycker jag min motor går bäst med runt 13-14 grader.

kan öka mer utan att den spikar men verkar inte spela någon roll.

Åtminstone en som vet hur deras tändning är ställd...

Tack! :)

anledningen att jag frågar är att bilen tvekar väldigt mkt vid gaspådrag från tomgång-2000 varv eller så.

Den hostar till sen får den liv, jag vill ha ett rappt gassvar :)

Har precis bestyckat om förgasarn etc får se om det ger resultat.

Om den tvekar så är det troligaste att den får för lite bensin, öka acc pumps munstyckena. Du ser ju om det ryker svart eller ej från avgaserna då den tvekar. Svart = för mycket soppa, inget ryk, öka mängden.

Det är en holley streetdominator, 670 cfm vacum.

Tvekande har slutat efter att ha gått upp ett snäpp i munstycke på primär sidan samt ställt nivån i flotörhuset.

Men jag tycker huf flux det låter som den spikar, med 13 graders förtändning, vid gaspådrag that is.

Undrar om det är något problem med min vacumpryl på fördelarn.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...