Jump to content

Man blev ju lite besviken...


Gäst

Recommended Posts

Alltså motorn är modifierad på Suzuki. Om man vågar ladda 1.6 kg med turbo, torde en V8 ge ganska bra med hästkrafter.

Överladdning och modern teknik ger bra med effekt. Man bör komma ihåg från vilken generation fordonen är. 187 kmh i slutfart och 12,6 sek är inte i relation. Bilen skall ner under 12 sek. annars är det något fel.

Hästkrafter/ kilogram är det som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Alltså motorn är modifierad på Suzuki. Om man vågar ladda 1.6 kg med turbo, torde en V8 ge ganska bra med hästkrafter.

Överladdning och modern teknik ger bra med effekt. Man bör komma ihåg från vilken generation fordonen är. 187 kmh i slutfart och 12,6 sek är inte i relation. Bilen skall ner under 12 sek. annars är det något fel.

Hästkrafter/ kilogram är det som gäller.

motorn är 1.3 liter suzuki

Kanske inte är så konstigt att de inte står i relation med framhjulsdrift och burn på 1:an och 2:an.. ??? vad menar du? slutfarten säger väl att effekten är tillräcklig i förhållande till chassiet eller vad tycker du??

med dåliga 60fötter så kan de inte bli på annat vis än så

Link to comment
Share on other sites

Joo, jag menade just det, att chassit inte funkar tillräckligt bra. Jag antar att 60ft- tiden är ganska hög. Jag åkte 11,47 med den slutfarten i en Dart 66:a för kanske 15 år sedan. Den hade bladfjädrar bak och original vridstavar fram. Jag tror att däckena var runt 245-255 breda, mera fick inte plats.

Det var länge sedan, jag minns inte alla detaljer, men motorn var en 340.

Gör nåt åt Suzukins drivlina och chassi, och det blir en dräpare på gatan.

Det kan bli till att uppgradera drivaxlarna också.

Inte är V8 någon garanti för snabbhet inte, men en god början.

Man skall inte jämföra en överladdad motor med en sugmotor, det är orättvist.

Om det är snabbast som gäller, så finns det mycket att hämta med turbokompressor. Man får enormt vrid och bra toppeffekt.

För 15-20 år sedan, hade turbobilarna svårt att hävda sej på strippen. Med en V8 var man halvägs mot mål innan turbon nådde 60 fot, för att sedan vid 450 meter komma ångande som en raket.

Målet var vid 402 meter, så turbobilarna eliminerades i första rundan :--

Nuförtiden har turbokillarna fått ordning på bitarna, så nu går det fort.

Man bör komma ihåg hur gammal teknik en stötstångs-V8 egentligen är, och ställa det i relation.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en film på datron, tyvärr är den alldeles för stor för att skicka iväg på mailen..., men den har 2st turbosar, gör 402m på 8.24sek...250i slutfart... (så vitt jag kan se iaf...)

bromsar 1100hk...

Om du addar mig på ICQ och har någorlunda bra uppkoppling kan jag skicka den via det!

Rätt cool , ser ju fortfarande ut som en bil också

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har bestämt mig för att det blir lamelldiff och 3:55:1 utväxling till nästa säsong, så då ska man väl få till lite bättre tider och vinster vid rödljusen ;)

Link to comment
Share on other sites

Vist går det stoppa på dubbel turbo på en mustang...Känner en kille som har stoppat i en v8 från en 92 i en 69 och sen pyntat lite med dubbel turbo. Har tyver bara sett bilder på bygget hittils men nästa år ska han få demostrera bygget i anderstorp.. Killen bor i värnamo någon som känner till bygget mer än mig???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...