winnerpatric cmc162 August 22, 2005 Report August 22, 2005 Det knarrar så hemskt i de bakre regionerna av bilen när man KÖR.men när bilen står still och jag trycker bilen upp och ner så den fjädrar så är den tyst... Vad kan det vara som gör att det knarrar när jag kör Citera
berne August 22, 2005 Report August 22, 2005 Kommer det i dragläge från stillastående? Jag hade samma problem och kom fram till att det måste vara fjädrarna. Bytte knutkors som jag misstänkte, men det var inte det. Nu har det slutat knarra. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 22, 2005 Report August 22, 2005 Hej.I bladfjäderpacket monteras något som kallas föranti sqwuek plattor dessa ligger mellan bladens ändar i fjäderpacketen och förhindrar gnissel. En nödlösning när dessa har gjort sitt är att spruta indinitrol ML eller någon typ av flytande fett mellan bladen för att på så vis få bort knarret. OBS det kan också vara ljud från bustningarna sombladfjädrarna är fastskruvade i, ibland kan dettaljud uppstå om man tex bytter till någon av det nya typerna av plast (styrén) bustningarna. Citera
winnerpatric cmc162 August 22, 2005 Author Report August 22, 2005 tackar för svaren.. ska kolla upp det i dagarna och göra en liten rundsmörjning Citera
ThomasFB August 23, 2005 Report August 23, 2005 Polystyren? Hur håller dom i fordon? Mera info, tack Citera
Stefan cmc 1169 August 24, 2005 Report August 24, 2005 Har fått ett knäppande-knakande ljud i bakänden både vid gaspådrag och vid inbromsning. ingenting vi jämn körning inte heller vid ojämnt underlag. Det hörs tydligt då man har en häck eller hus bredvid sig.Det låter rätt mycket, när man kört ett tag så minskar det. Citera
Recommended Posts