Kent cmc 1162 August 31, 2005 Report August 31, 2005 Har en del fuderingar?Har för mig att jag sett denna tråd förr?Funkar det med Windsortoppar på en 289:a?Blir det någon skillnad på ork eller HK. Topparna som sitter på är det dax för renovering, har ett par Windsor liggandes.Tacksam för savrKentCmc 1162 Citera
ThomasFB September 1, 2005 Report September 1, 2005 351W toppar från 69-76 är en uppgradering, förutsatt att kompressionen inte sjunker från 289:ans originalkomp. Gamla 351W torde ha dryga 60 cc förbränningsutrymme, om jag inte minns fel. Större ventiler och lite rymligare kanaler ger lite mera Hp. Flyttar effekten uppåt i varvregistret på 289 och 302 Citera
Pelle H September 2, 2005 Report September 2, 2005 Nån som har synpunkter på Windsor Jr från World?/ Pelle H Citera
ThomasFB September 8, 2005 Report September 8, 2005 Jag valde Windsor i stället för E.brock. Har dem på hyllan tillsvidare, så jag har inte erfarenheter. Skall plocka bort nuvarande gjutjärnstoppar + RPM Airgap i vinter, och göra lite förbättringar. Kommer inte att använda RPM insug med Windsortopparna. Jag räknar med bättre effekt och snabbare 402 meter. Mor i huset skall ha mera ryt i 302:an Citera
Recommended Posts