norrlands August 31, 2005 Report August 31, 2005 Hej!Är det någon som vet vad en mustang 67 har för bult delning och offset i mm,jag får det till 108*5 finns det någon fälg från någon modern bil som passar? Citera
Roger August 31, 2005 Report August 31, 2005 En vanlig 14*6 tums fälg har 114,3*5 i bultdelning och offsetet är 95,25mm.Mej vetligen så finns det inte några nya bilar idag som har det bultmönstret,men det är inga problem att beställa en ny fälg med det bultmönstret hör med en gummiverkstad. Citera
Andrew August 31, 2005 Report August 31, 2005 Hej finns massor med bilar som har det bult mönstret.Chrysler voagerMazdaNissanFord UsaMed många fler det som ställer tillär den nya offset som är på nya bilargår att fixa med spacer´s som man först bultar fast Citera
Roger September 3, 2005 Report September 3, 2005 Hur kul är det att ha en Mazda eller Nissan orginalfälg på en Mustang Citera
Andrew September 4, 2005 Report September 4, 2005 jadu det går nog ganska bra det är inte dom som tillverkar tillhehör fälgar.Typ borrani,azev,momo.men bultindelningen är den samma som ford och det var väl det ämnet handlade om. Citera
MrTurbo_1645 September 4, 2005 Report September 4, 2005 Intressant tråd.Efter jag monterat min fälgar så ville de ta i hjulhusen i ytterkant. Helst bak, men även fram när man svänger och det gungar till. Fick tipset att svarva bort typ 3mm på insidan i fälgarna, mot navet på bilen. Är det nått att rekomendera eller är det smalare däck / hårdare fjädring som gäller? Citera
Recommended Posts