September 5, 200519 yr comment_21811 Finns det någron bra litteratur eller dylikt, tips kanske om hur man gör justeringar för en hjulinställning på en 68:a... Är det något speciellt man ska tänka på. Kollade på tekniksidan. Fanns ingenting där. Kanske bra om man kan lägga in en länk eller dylikt där. Jag kan ju rimligtvis inte vara den enda som undrar. Trist när det inte dyker upp några svar eller hänvisningar heller.
September 7, 200519 yr comment_21929 I Haynes Repair Manual finns det tips för framvagnsinställning.Om det är värdena du undrar över så är dom som följer.Caster Min Max Optimum -3/4 grad +1 1/4 grad +1/4 gradCamber +1/4 grad +1 3/4 grad + 1 gradToe in 0,187 to 0,312 in (4,7 to7,9 mm)CMC 1119 Walter.
September 8, 200519 yr comment_21949 How to make Your car handle!!Gammal men klarrt alltid aktuell bok som är väl värd pengarna!Där får Du veta hur hela chassiet ska sättas upp!! mvh R
September 8, 200519 yr comment_21951 Standardinställningarna som Du får från verkstadsmanualen / Haynes / Chilton etc är ingen höjdare.Dom gör en redan dålig framvagn ännu sämre.I Mustang Forum nr 3 och 4 -2004 skrev jag en artikel om väghållning där jag bl.a. beskrev ett antal olika framvagnsinställningar för olika behov - där alla är bättre än original.Använd någon av dessa istället och Du kommer att få en helt annan bil.
September 8, 200519 yr comment_21953 Låter intressant! Går det att beställa gamla nr av Mustang Forum???Jag behöver att göra en framhjulinställning eftersom mina framdäck sliter snett.
September 8, 200519 yr Author comment_21955 Jag vill tacka så hemskt mycket för alla tips. Har Mustang forumet hemma så de värdena ska jag använda. Har även Haynes hemma med, så nu känns det mycket bättre. Apropå tekniksidan så hade det varit en höjdare om man kunnat fått in lite om detta där från den bra artikeln från forumet.
September 8, 200519 yr comment_21976 Artikeln kommer in så småningomVia MustangForum så kommer den till de som är medlemmar i första handNågon extra nytta skall man väl ha som medlemMedlemmar kan beställa gamla nr genom Tord Jönsson - cmc 1