Jump to content

Featured Replies

comment_21811

Finns det någron bra litteratur eller dylikt, tips kanske om hur man gör justeringar för en hjulinställning på en 68:a... Är det något speciellt man ska tänka på.

Kollade på tekniksidan. Fanns ingenting där. Kanske bra om man kan lägga in en länk eller dylikt där. Jag kan ju rimligtvis inte vara den enda som undrar. Trist när det inte dyker upp några svar eller hänvisningar heller. :(

comment_21949

How to make Your car handle!!

Gammal men klarrt alltid aktuell bok som är väl värd pengarna!

Där får Du veta hur hela chassiet ska sättas upp!!

mvh R

comment_21951

Standardinställningarna som Du får från verkstadsmanualen / Haynes / Chilton etc är ingen höjdare.

Dom gör en redan dålig framvagn ännu sämre.

I Mustang Forum nr 3 och 4 -2004 skrev jag en artikel om väghållning där jag bl.a. beskrev ett antal olika framvagnsinställningar för olika behov - där alla är bättre än original.

Använd någon av dessa istället och Du kommer att få en helt annan bil.

comment_21953

Låter intressant! Går det att beställa gamla nr av Mustang Forum???

Jag behöver att göra en framhjulinställning eftersom mina framdäck sliter snett.

• Author
comment_21955

Jag vill tacka så hemskt mycket för alla tips. Har Mustang forumet hemma så de värdena ska jag använda. Har även Haynes hemma med, så nu känns det mycket bättre. :D

Apropå tekniksidan så hade det varit en höjdare om man kunnat fått in lite om detta där från den bra artikeln från forumet.