Jump to content

Modds på Mustanger...


Gäst

Recommended Posts

Tänkte vi kunnde börja lägga upp lite olika saker vi gjort med våra bilar...hjälpa varandra med vad som är värt o köpa och inte....

typ accufab på en orginal bil....känns det nån skilnad?? Longtube headers?? vilken utväxling skall man ha mm...

Tex mina däck gjorde lite mer än en halvsekund 0-100 på en orginal Mustang GT.

köpte TOYO R888 255/40-17 verkligen en stor skilnad....Sen mitt Steeda cold air intake..gjorde mycket på ljudet...Lät så mycket råare om precis vid 4000 rpm´s...man känner ju ingen skillnad är ju bara ett luftintag....men ser jäkligt snyggt ut....

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju gjort en del på min bil, och shortshiftern är nog det som ger mest för pengarna/arbetstid..

Sportfjädrar gör också väldigt mycket!

Byta utväxling gör underverk, själv kunde jag inte bli nöjdare än med en 3.73 i min 5 växlade 5.0:a...

Avgassystem är väldigt personligt, har hört om dom som haft flowmaster och bytt ut det mot ett annat system, medans andra är otroligt nöjda...

Link to comment
Share on other sites

Utväxling: Jag har 4:10, det är som dag och natt gentemot orginal :D Dock har jag problem med fäste.

Avgas: BBK Long Tubes, BBK Catalythic X pipe, Flowmasters. Det är ett helt otroligt ljud i bilen, lite Nascar över det hela. Men longtubesen var skit jobbiga att installera.

Shifter: TRI-AX. Helt klart en bra bang for the buck, känner verkligen skillnaden.

Fjädrar: Steeda Sport springs, den höga mussen blev lägre. Vid högre väggupp slår kattarna i, inte så bra, men så länge det bara skrapar så. Kanske något för stel bak då det påverkar fästet har jag hört.

CAI: Steedas filter, helt värdelöst om man tänker bang for the buck. Härligt ljud, men för dyrt.

Pulleys: Steedas pulleys, motorn verkar piggare, det sägs att det kan bli problem med motorn om man ändrar dessa, men inget jag märkt, utan bara positivt.

Tuner: Xcalibrator 2, denna mojäng gjorde en del skillnad, dels så går bilen mycket mjukare samt det käns som att kraften riktigt utnyttjas.

Som sagt, mitt problem med allt detta nu är fäste. Det ska inhandlas nya fälgar samt däck, sedan hoppas jag att det går undan.

Link to comment
Share on other sites

Satte på Flowmaster ljudämpare på bilen för ett tag sen....snodde fassans som låg i garaget.... :D än har han inte märkt något...hehe jag blev hel nöjd med ljudet...älskar när man motorbromsar och det smäller o "rumblar" lite....

Åker till USA imorgon bitti...känner mig jäkligt laddad har precis varit och växlat $$$$$ på forex.....

Har en liten resväska med lite kläder i o en STOR hockeybag....för grejor till Mustangen.... 8) ....

Kolla på fjädrar,blackouts fram o bak...remote start...tycker det är jäkligt coolt....Nån av er som har det???

O du Ola vad kunnde Pulleys gör som skadar motorn??...Vad hade du hört??

Sen Blir det väll en massa extra...svårt och motstå när man står på Pepboys eller Autozone....

Varför har vi inte det i Sverige??....Så jäkla mycket häftiga grejor....

Får se vad det blev för grejor när jag kommer hem....Postar bilder på moddsen då oxså.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

BBK long tube headers, Mac X-pipe, sportkattar, flowmaster, SCT chip och K&N. Vilket ljud säger jag bara!!

Bilstein fjädrar, steeda race springs, diff brace. Funkar väldigt bra, bilen ligger som ett strykjärn på vägen men det ska nog bytas ut mot coilovers sen.

Steeda tri-ax- klockren säger jag bara!! Vilken skillnad!

Cobra R splitter och steeda race wing (på gång) så ligger nog bilen bra på vägen i högre hastigheter!

Sen kommer ju en massa andra roliga chassi prylar i vinter, SFC's, bussningar, Cobra R bromsar osv osv...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...