Tybalt cmc1443 September 18, 2005 Report September 18, 2005 Hej!För en tid sedan bytte jag innertak och gummilister till vindruta och bakruta på min 64 1/2 HT. Det var dags eftersom vinden letade sig in mellan plåt och gummilist och rev ned innertaket. Hade då även ett högst irriterande vattenläckage i bakrutans ena övre hörn. När allt väl var på plats efter ett mycket noggrant arbete med nytt innertak, lister, clips och tätningsmassa kunde konstateras att rutorna ej var täta... Ena övre hörnet och båda nedre hörnorna på vindrutan var otäta, samt båda nedre hörnorna på bakrutan... tyckte verkligen att jag var noggrann...men det kanske finns en anledning till varför folk har det som yrke att sätta in bilrutor, så jag rev ut rutorna och tog bort all tätningsmassa och lämnade sedan in för montage på auktoriserad bilglasfirma. Det tråkiga är att resultatet är läckage på precis samma ställen! (Har ej hunnit diskutera med bilglasfirman pga helg)Några tips på hur man skall få tätt?Misstänker clipsen som håller fast kromlisterna, att det möjligen är otätt i skruvgenomföringen och att vattnet letar sig in där?!?/Mikael Citera
Recommended Posts