Jump to content

Recommended Posts

Har en Hemicuda och en Sixpack Roadrunner stående, + en del motorer och delar till Scat Pack- familjens bilar. Skulle förmodligen kunna bygga ihop ett par smallblock A- body's av allting. Kunde tänka mej att köpa en 71 Swinger eller Demon och lägga i en 340. Hade en 71 Swinger, ångrar djupt och innerligt att jag sålde den.

Därtill kommer Fb Mussen (som frun gillar mera än MoPar).

Sen är det på gång ett projekt kring 632:an tillsammans med en mångårig kompanjon. Får väl se hur det tar sej.

Är inte så värst intresserad av att köra race mera, mekar gärna i depån, och låter nån annan köra. Reaktionsförmågan avtar då man blir äldre.

Nuförtiden är det mest cruisande på internet med datamaskin.

jag har sån "hylsa",,,bla...

den snabbaste har gått 8.06 /281 km/h har tyvärr ingen matchvikt på den

Nästa hink har gått 9.34/248 km/h

sen har jag några som gör mitten tior med....

Nästa år kommer vi plocka ut en som bör göra mitten/låga nior kanske en åtta samt försöka klämma ner racerbilen på 7:or

mvh R

[/quote:rd9wmys3]

Ganska bra med pulver bör det vara för 281 km/h. Är den ena gatutförande och den andra Class Racing? Lustgas?

det är "gatutförande" på samtliga...*s*

det var med lustgas- ja.

vad hade Du för bilar nu då? släpp lite hemlisar!

mvh R

Det verkar som om min frågeställning övergick till något annat i den här tråden.

Det verkar också som om det inte är någon som läser forumet i CMC som kör 428 med Hydralrullkam. Eller som inte ens har någon kompis???

Har fått indikation på att det inte alls är många i Sverige som kör den kombinationen som jag frågar om, utan de har istället valt Mekanisk rullkam. Däremot så finns flera alternativ med smallblock och hydrulle.

Så min motor får väl bli ett pilotprojekt på hemmaplan.

Jag sätter inte ihop någon typ av racemotor utan en sån som ska vara körbar på gatan, så jag får väl återkomma med svar själv om det är någon annan som tänker en sån kombination i framtiden.

Låter helkul RTM! dock får vi nog runda av här annars blir man beskylld för "off topic" etc.

jag det var en Corvette, Har alltför många såna....

mvh R

Jo, tänkte på samma sak tidigare. Kan sväva ut ibland. Admin får städa om dom vill. Det är alltid till fördel att ha insikt i flere modeller, inte bara en.

Det hör inte hit, så vi sätter stopp här.

JH: Jag ser inga andra nackdelar i en hydraulrulle än priset. Vad jag erfar är det ändå väl placerade pengar. Du behöver ju inte byta lyftare om kamaxelvalet går helt fel, bara käppen. Börja försiktigt med mindre duration, och du kommer inte att bli besviken. Följ tillverkarens rekommendationer när du väljer kam, du kan också kontakta Compcams för mera info. Ha bara motorns övriga specs tillhanda, så får du råd på vägen.

Låter helkul RTM! dock får vi nog runda av här annars blir man beskylld för "off topic" etc.

jag det var en Corvette, Har alltför många såna....

mvh R

Kan inte låta bli att fråga, trots risk för smisk: Är det Corvette med "original" bakaxeltyp och -upphängning? :shock:

Kan inte låta bli att svara,,,den snabba är med 9", vilket innebar orginaltyp på en -58 års Corvette.

Den som kommer ut till nästa vår och städar på gatorna(den var ifs ute i år redan) kommer ha orginal bakaxeltyp för den årsmodellen(-68 ) men inte en skruv ÄR orginal.mao. garanterat bakhjulsåka även på gatan....

mvh R

jo....fast jag vägrar hålla med/inse att reaktionsförmågan avtar,,,finns inget roligare än att köra ifrån färskingar....*s*

elller hur gammal är man när den avtar?

mvh R

Ni får väl tugga på hur ni vill, bara jag får lite tips in i mellanåt.

Ni verkar ju ha kommit upp på den nivån att vi "vanliga" Mustangåkare har bilar som symboliserar skottkärror i jämförelse. :-)

jo....fast jag vägrar hålla med/inse att reaktionsförmågan avtar,,,finns inget roligare än att köra ifrån färskingar....*s*

elller hur gammal är man när den avtar?

mvh R

Tja, det är väl mera hjärnans förmåga att registrera impulser och skicka dom vidare som det är fråga om. Detta kan kompenseras med gott rytmsinne på strippen.

Det finns ingenting som ersätter erfarenhet då man ligger i stage. Man bör känna bilen, placera den rätt, och veta hur den uppför sej. Det är så många variabler som måste stämma då man kör t.ex. bracket racing.

Det är ingen konst att klå noviser i bracket, dom är för heta på gröten.

Om en nybörjare vinner en brackettävling i Stock/ Superstock kan det kallas tur. Att åka fort är sen en annan sak.