hanwir September 29, 2005 Report Share September 29, 2005 Någon som har, mer specifikt, koll på hur chassisättningen på 18" 2006 GT skiljer sig från 05:orna? Av vad jag kan i hitta i infoväg så är skillnaden en mjukare retur på stötdämparsättningen. Låter som att de försöker uppnå samma komfort som med 17" hjul, vilket borde ge riktigt pissiga sportegenskaper. Varför, eller är det bara jag som missförstår? Om jag tolkat rätt så bör man alltså om man tänkt sänka bilen beställa den med 17" och sedan eftermontera 18" eller större.. (de 18" som man kan beställa är ju ändå inte så snygga, bara 8 tum breda fälgar o trista m+s däck i 235/50 dimension). Förresten, såg på saleen.com att man i usa kan köpa ett komplett dämpar/fjäder/krängningshämmar-kit för 800$. Det låter ju som en riktigt schysst deal eller? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwir October 6, 2005 Author Report Share October 6, 2005 Såg på blocket att 2006:orna nu annonseras ut för fullt av Exclusive Cars och Andersin.. Undrar om det fortfarande är så hög efterfrågan på Mussen? Den är ju fortfarande tuff att se på, men jag misstänker att nyhetens behag har runnit ur den så jag skulle gissa att försäljningen går neeeeed. vad tror ni? Tycker det är trist att Ford inte gjort fler förändringar på 2006:an. De borde ha släppt ett schysstare panel-kit för inredningen som nu känns jävligt "tacky"... Sen så hade det ju inte skadat med mindre dimljus fram, lägre chassisättning med ev. sportchassi som tillval, men framförallt: bättre respons i motorn! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.