Jump to content

Elhissar till rutorna


Gäst

Recommended Posts

Fick lite dåligt med svar på min fråga om elsystemet var snarlikt mellan -68 och -69.

Testar nu med en ny klurig fråga.: Är det samma fönstermekanism mellan -68 och -69??

Det finns elhissanordningar att handla till -68 men inte till min -69 undrar därför ifall någon vet ifall det är snarlika system eller om det är större skillnader mellan de årsmodellerna??

var inne på att sätta dit -68 system på -69:an OM det passar,,,,vet någon av egen erfarenhet??

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Vet ej om elsystemet er snarlikt mellan 68 og 69. IFS tror jag inte det. MEN vad jag vet så fans det ej elhissar til Mustang før 1971.

Så frågan er om det er några Cougar elhissar eller nåt annat du har. Om så er, spiller det vel ingen betydelse om elsystemet er från 68 eller 69...?

Eller hur..?

John

Link to comment
Share on other sites

Det är elhissar från eftermarknaden. men de har bara kit för 67-68....därför undrar jag mer ifall innerdörrspegeln har sin hål på ungefär samma ställen....

likadant vad gäller elsystemet så är jag mest itresserad av ifall genomföringen genom torpeden är snarlik mellan 68 och 69,,,sen blir hela elsystemet painless wire...klart värt pengarna så länge man inte propsar på 100% orginal....

någon som har en 67-68 som kan mäta storleken på hålet där kablarna går genom torpeden???

mvh R

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Robban.

Elsystemet på 69-70 är helt olika 68. Man kan säga att mussen blev modern 69, till skillnad från dom gamla. Det är bara titta på sido rutorna, 68 har vent ruta inte 69 . Hur går det har du provkört än eller chattar du bara, börja skruva istället. Vill köra mot din bigblock nån gång på vägen mellan tungelsta rosenhill.Nä dags att sluta sncka å börja raisa"skratt" :D

Link to comment
Share on other sites

tack för info. har hittat ekhissar på annat håll...vad gäller elsystem sätter vi nog i elsystem från Painless för 68 men bygger om där det behövs,,,,

Sorry Andrew!

Firman har tagit allt för mkt tid,,,..

men nu hoppas jag på en lugn vinter så man får tid över,,,

Äntligen har Jesel börjat tillverka vippor till mina toppar så nu tar det fart snart igen,,,vi tar och kör på nåt annat ställe än din hemmabana så även du får en utmaning,,,det tråkiga är ju bara att Du blir kvar i dammet bakom redan frå n första start,,,*s* sen kommer du inte om...*blink*

Din gamla slöa drög kan behöva lite steroider....

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Tonen e rå men hjärtlig.sorry hellre liten o rapp en stor o slapp.big block e för fegisar.den blir så framtung så jag känner mig inte så orolig.Om man tänker sätta elhissar i en musse då är inte jag speciellt !! orolig. Tror jag kan lämna 5an och 6an hemma "skratt".Skit i stereoiderna jag käkar anabola,matchvikt 75kg.Men du kanske tänker köra gas det brukar väl GM folk göra,annars klarar dom inte av FORDAR :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Törs du inte åka på kurviga vägar,Just de glömde du kan bli oroliga och kör vilse"skratt".Annars kan vi ta de på nån bana men det kanske inte går att svänga med din bil. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Med en teoretisk toppfart 380 km/h blir nynäsvägen krokig nog....

dags att Du vidgar Dina vyer,,,,,för visst är även en gokartbana krokig med de leksaker man kör där....(att likställa med din bil på tungelstavägen) .... sen är stegt lika stort till en annans bil...*blink*

Det krävs mer vrid än din flugsmälla har för att övervinna aerodynamiken över 350....

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Ja Ja Snacka går ju och alla möjliga ursäkter finns men inte har jag sett din musse på vägarna i sommar inte.Men det är väl vanligt bland GM folk dom brukar skylla på det mesta som mycke jobb och fel på tändningen.Nu ska vi se min bil gör 50 kmh per 950 varv på högsta växeln och varvar typ 7500rpm nu vet inte ja ,va inte med på alla matte lektioner.Och tycker man nynäsvägen e krokig då vet inte jag. en som sagt var ställer gärna upp på mantorp eller nån annan bana inte så intresserad att bli av med kortet ,känns ballare att köra av sig på en bana.

;)

Link to comment
Share on other sites

Har hört att det räcker med en Volvo 245a för att det ska gå för fort på Nynäsvägen... :twisted::--

Elaking!!

bara halvtid kvar......*blink*

Link to comment
Share on other sites

Andrew/ Mycket riktigt,Mustangen har stått i garaget hela sommaren,,, har som jag sa högre upp haft allt för mkt at göra med firman,,,sen har jag kört Birka Cup med gatracern och lite Tulinge med den andra racern

så som du ser hinns inte mustangen med då en annan hellre har bilen fin än tar ut den med "folkracefinnish"....*blinkar retfullt* därav elhissar och syboinredning......

Har man 6 andra hobbybilar finns inget behov att stressa,,,ska börja ta tag i Mustangen andra veckan i November så den bör vara klar mitten mrs ca....

Var i natt iväg till Gotland och levererade en av bilarna som jag sålt(bytt nu) så det blir lite mer arbetsro i vart fall

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...