winnerpatric cmc162 October 5, 2005 Report October 5, 2005 Har en volvo 460 2.0l insprutning.Om jag drar på i 1:an 2:an eller 3:an, varvar ordentligt med plattan i botten så varvar den ur "ibland" runt 3500 - 4500 varv. Motorn dör inte, men den varvar ner snabbt och sen kommer den igen. mycket underligt fenomen. någon som kan komma med tips på vad det kan vara.? Citera
Mecman October 6, 2005 Report October 6, 2005 Bosse bildoktorn skulle nog ha svarat akut bränslebrist Tror nog att det är nåt sånt. Du har väl en bränslepump bak vid tanken, och den verkar ju inte göra jobbet. Antingen är den kass, bränslepumprelät är dåligt eller så är bränslefiltret fullt med skit. Du kan ju kolla tryckregulatorn för bränslet också. Citera
Fredde77 October 6, 2005 Report October 6, 2005 Bosse bildoktorn skulle nog ha svarat akut bränslebrist Tror nog att det är nåt sånt. Du har väl en bränslepump bak vid tanken, och den verkar ju inte göra jobbet. Antingen är den kass, bränslepumprelät är dåligt eller så är bränslefiltret fullt med skit. Du kan ju kolla tryckregulatorn för bränslet också.Mors!Skulle även vara ett syrerelaterat problem. Jag har haft en bil som uppförde sig på ett liknande sätt och då var det luftmassemätaren som gett upp./Fredde Citera
winnerpatric cmc162 October 6, 2005 Author Report October 6, 2005 Ska ta och kolla dessa grejor så fort jag får tid... är ju 2 bilar att ta hand om med för lite plats att jobba på men tack för tipsen Citera
mrv8 October 7, 2005 Report October 7, 2005 Ger ett tips tillKanske inte är det här men, har hittat det på några bilar som konstrat.Kontrollera insugningsgummit så du inte har någon spricka i det.Kan ibland när man gasar hårt och motorn flyttar sig lite göra att den drar tjyv luft och sen när den tappar orken tätar det igen och den kommer igen. Och varför: Beror då på att luftmassemättaren fel mätter när den tar tjyv luft och motorn dör av och när den tättar så blandar den rätt igen och kraften finns igen.Lycka till med bilen.Tipsa oss vad det var som fela sen när du hittat det så lär vi oss alla något till MvhMrV8 Citera
Recommended Posts