Jump to content

Nybliven -69 ägares frågor


bstrand122

Recommended Posts

Som de uppmärksamma sett har jag alltså köpt en -69 Fastback. Tänkte i denna tråden samla de "dumma" nybörjarfrågor som jag såklart har. :lol:

1. Betraktas det som helgerån att montera spoiler och vinge på en vanlig fastback?

2. Kan nån uppskatta vad det kostar att få hem ovanstående från USA inklusive frakt? Kostnaden för själva grejerna hos affären (NPD) ligger på nästan exakt 200 dollar, men de är "UPS oversize". Jag har aldrig beställt så stora grejer.

3. Finns det nåt vedertaget sätt att ljudisolera kupén? Tänker mig om det finns nåt kit att köpa som är anpassat för att läggas under mattan etc. Just ljudnivån inne i bilen är det enda som jag upplever som aningen störande.

4. Vilka headers funkar på en -69:a med 351c motor? Det är ju rätt trångt som det är redan med de vanliga grenrören.

5. Kommer senare :--

Link to comment
Share on other sites

kul att se att du hittat en (riktig bil :-- )Klart att du ska ha spoiler och vinge även på en Fastback det ser mkt snyggare ut och jag vill inte kalla det helgerån.Att beställa från Usa finns det mkt info om om du använder sökfunktionen.Men kort det kostar ungefär 13 kroner per dollar kan skilja något upp eller ner.Angående ljudisolering så finns det orginalbitar att köpa som ligger under mattan kolla hos NPD, annars gå till en tillbehörsbutik och köp det finns mycket olika att välja imellan.Headers finns så att det passar din bil och motor det finns många olika fabrikat att välja imellan det är bara att söka på lite olika sidor.summitracing.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...