mikeo cmc 748 June 27, 2003 Report Share June 27, 2003 HEj!!Jag hade tänkt köpa bälten till min mustang. Finns det trepunktsbälte till en mustang? Var ska man i så fall fästa de? Var kan man köpa tvåpunktsbälte???mike Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 June 27, 2003 Report Share June 27, 2003 Bälten borde du kunna köpa på vilken välsorterad bildelsfirma som helst.När det gäller infästningen så varierar det ju lite beroende på årsmodell. På min -72a tex. sitter det isvetsade mutterstycken, ett på varje sida om stolen och ett ovanför sidorutan något bakom stolen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 June 27, 2003 Author Report Share June 27, 2003 Jag har en 67:a ht. Sitter infästningarna lite bakom förarstolen vid sidorutan också? Eller sitter de någon annanstans? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 June 29, 2003 Report Share June 29, 2003 Hej.På 67 finns Mutterstycke svetsat original insidan tröskel bakomförarstol och ungefär i samma höjd på kardantunel bakomstol.Finns även färdigt på passagerar sida. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 July 4, 2003 Report Share July 4, 2003 From 68(möjligen 67) finns fästen för tre-punktsbälten klara. Det övre sitter ungefär där klädkroken brukar sitta under innertaket. Går att fixa om det inte finns där original. men man ska väl ha en orig. att titta på...Bälten finns att köpa i USA i olika färger. Tex hos www.andoauto.com, JC Whitney eller Julianos (RODPRYLAR) Finns olika längder på "stropparna" för att passa alla eventualiteter.http://www.geocities.com/MotorCity/Stri ... tbelt.htmlhttp://www.stephanies-mustang.com/seatbelt.htmKolla in dessa tips på montering.Lycka till! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts