William November 14, 2005 Report November 14, 2005 Hej!Förra sommaren annoserade de ut en -66 Cab, röd och fin, lät bra imotorn också.När jag tittade närmre på id stampet under huven hickade jag till?!Karosskoden visade 07, men det ska ju vara 08 för cab.Hur får man ihop detta? Tilläggas kan också att man begärde 250.000 krför eländet.Mvh Peter Citera
Ronnie S November 14, 2005 Report November 14, 2005 Jag vet om en kille som var och tittade på den bilen. Han sa att under cabskyddet såg man spår av avkapade bakre takstolpar. Förstärkningarna som ska sitta under golvet på en cab (rakt under framsätena) fanns inte osv. Bilen var alltså en konverterad HT. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 14, 2005 Report November 14, 2005 Hej.Tyvärr är detta inte unikt det finns massor av USA bilarsom bytt utseende men fortfarande har sin gammlaindentitet som är något helt annat, 6a-8a är ett exempel. Det skall möjligen finnas två cabbar i Sverige som ärombyggda från HT till cab, OBS fina Mustanger. En av dessa var med på cruisin i Västerås för tiotal årsedan, allt började med att ägaren som kom till Poweri en HT ville åka cab på cruisinen, lånade en vinkelkapoch vipps var HT:n en Cab. En tjock filt bakom ryggstödet i baksätet, sedan gick det att sitta där med fötterna i baksättet och skräna med enpilsner i handen. Vill minnas att det inte gick att använda dörrarna, grabbarnagjorde som man gör i USA man hoppar över kanten ochlandar på baken i stolen. Jag var själv med på denna träff men åkte inte i den cabben,när träffen var slut så bar det sig inte bättre än att detregnade, så dom fick åka och hämta taket i skogen därdom lämnat det vid nedcabbning. Det var tre man som fick sitta och hålla det hela vägenhem för att hålla regndropparna borta från kupén ochfrisyren. Citera
Leijon CMC 855 November 20, 2005 Report November 20, 2005 Jag vet, Jag var själv och tittade på den. Mats (som är ägaren till Auto Classica (pottsork... som restan av familjen men det är bara min egen åsikt)) Han var väldigt "hastig" av sig när jag började fråga en massa om bilen. Blev lite snorkig av sig när jag på egen hand tittade under huven och under bilen... Själv tycker jag ABSOLUT INTE att bilen var värd 250k... inte en chans i HELVETET!!! Någon vecka innan var jag själv ute och körde med vår, och hälsade på mekanikern som jobbar där, (en polares polare till mig) och just då pillade han på cabben... och den lät inte bra. Knackade riktigt bra. Om de fixade det (vilket kjag tvivlar lite) ska jag låta vara osagt men just då lät den dåligt.niklas Citera
Fredrik fd 863 November 21, 2005 Report November 21, 2005 Jag vill minnas att det var denna annons där det stod att den hade PONY-inredning. När det bara var dörrarna som hade nya PONY-klädslar. Resten vara standard. Citera
JH November 21, 2005 Report November 21, 2005 Kanske inte har med det här att göra men jag kan inte motstå att berätta följande. En bekant till mig har köpt en Mustang importerad från annat EU land. En mycket ovanlig Mustang konstaterade jag. Den är konverterad från CAB till HT....... Lite ovanligt kanske, men det har säkert sin förklaring tidigare i tiden. Den är alltså såld som en HT via Ebay men har ett hembyggt tak som ser ut som ett HT tak, förutom att främre rutramen och vid bakdelen så kan man se att det är en cab. Det finns dubbla tröskellådor och inget är ditsatt efteråt. Det som saknas är cabställning och lite annat småfix.Den är GT utrustad och på ena framskärmen sitter ett High Performance märke kvar. Det är en -65 med runda mätare vilket gör att den är intressant för lite detektivarbetet. Tyvärr har den bytt identitet till HT någon gång under åren.En udda förändring Citera
joj5 June 30, 2015 Report June 30, 2015 Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000002301 StartFragment:0000000454 EndFragment:0000002285 Hej Big no no för Autoclassica. Dom svassar runt i fina kostymer och vill vara lika fina i kanten som storebror i Arlöv. Men det lyckas dom inte med. Dom är bara ett gäng rufflande bilhandlare i grunden. Och speciellt "ärke" BilhandlarHarry alias Mats Larsson. Jag lämnade min Ferrari 360 på försäljning under sommaren 2014. Och det var helkört för dom att få fram en köpare trots "deras breda kontaktnät". Så på våren 2015 nu så sänkte vi priset. Dom skulle redovisa en viss summa. Sen återkom dom efter ett tag och hade en köpare. Men då var priset lägre för att kamremmen behövde bytas enligt dom. Men den var redan bytt hos ovan nämnda "storebror" sommaren innan. Så då bytte bara Mats ägare på bilen den 17 april. Men sa inget till oss. När vi väl efter mycket om och men kom till stånd med en överenskommelse om priset så kom det inga pengar. Dom skulle enligt köpekontraktet och VD Mats Larsson som för övrigt är en betydligt mindre trevlig kille när man får problem. redovisas en månad efter försäljning. Problemet var att Autoclasicca hade bara bytt till en bulvanägare och registrerat över bilen utan vårt godkännande. Efter att ha ringt och mailat varenda dag i juni och juli betalades pengarna ut först den 17 juli. Alltså tre månader försent. Och detta efter att vi sagt att vi kommer ner och hämtar pengarna kontant. Undvik detta företag för allt i världen. Citera
Cabbe70 July 1, 2015 Report July 1, 2015 HejIntressant läsning. Jobbade som bilmek hos nämnde Mats farsa för lite drygt 35 år sedan. Samma affärsmetoder redan på den tiden, kan jag meddela. Firman hette Motortrim på den tiden./Dan Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.