Jump to content

Auto Classica


William

Recommended Posts

Hej!

Förra sommaren annoserade de ut en -66 Cab, röd och fin, lät bra i

motorn också.

När jag tittade närmre på id stampet under huven hickade jag till?!

Karosskoden visade 07, men det ska ju vara 08 för cab.

Hur får man ihop detta? Tilläggas kan också att man begärde 250.000 kr

för eländet.

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag vet om en kille som var och tittade på den bilen. Han sa att under cabskyddet såg man spår av avkapade bakre takstolpar. Förstärkningarna som ska sitta under golvet på en cab (rakt under framsätena) fanns inte osv.

Bilen var alltså en konverterad HT.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tyvärr är detta inte unikt det finns massor av USA bilar

som bytt utseende men fortfarande har sin gammla

indentitet som är något helt annat, 6a-8a är ett exempel. :?

Det skall möjligen finnas två cabbar i Sverige som är

ombyggda från HT till cab, OBS fina Mustanger. :shock:

En av dessa var med på cruisin i Västerås för tiotal år

sedan, allt började med att ägaren som kom till Power

i en HT ville åka cab på cruisinen, lånade en vinkelkap

och vipps var HT:n en Cab. :shock:

En tjock filt bakom ryggstödet i baksätet, sedan gick det

att sitta där med fötterna i baksättet och skräna med en

pilsner i handen. 8)

Vill minnas att det inte gick att använda dörrarna, grabbarna

gjorde som man gör i USA man hoppar över kanten och

landar på baken i stolen. :roll:

Jag var själv med på denna träff men åkte inte i den cabben,

när träffen var slut så bar det sig inte bättre än att det

regnade, så dom fick åka och hämta taket i skogen där

dom lämnat det vid nedcabbning. :(

Det var tre man som fick sitta och hålla det hela vägen

hem för att hålla regndropparna borta från kupén och

frisyren. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag vet, Jag var själv och tittade på den. Mats (som är ägaren till Auto Classica (pottsork... som restan av familjen men det är bara min egen åsikt))

Han var väldigt "hastig" av sig när jag började fråga en massa om bilen. Blev lite snorkig av sig när jag på egen hand tittade under huven och under bilen... Själv tycker jag ABSOLUT INTE att bilen var värd 250k... inte en chans i HELVETET!!!

Någon vecka innan var jag själv ute och körde med vår, och hälsade på mekanikern som jobbar där, (en polares polare till mig) och just då pillade han på cabben... och den lät inte bra. Knackade riktigt bra. Om de fixade det (vilket kjag tvivlar lite) ska jag låta vara osagt men just då lät den dåligt.

niklas

Link to comment
Share on other sites

Kanske inte har med det här att göra men jag kan inte motstå att berätta följande.

En bekant till mig har köpt en Mustang importerad från annat EU land. En mycket ovanlig Mustang konstaterade jag. Den är konverterad från CAB till HT....... Lite ovanligt kanske, men det har säkert sin förklaring tidigare i tiden.

Den är alltså såld som en HT via Ebay men har ett hembyggt tak som ser ut som ett HT tak, förutom att främre rutramen och vid bakdelen så kan man se att det är en cab. Det finns dubbla tröskellådor och inget är ditsatt efteråt. Det som saknas är cabställning och lite annat småfix.

Den är GT utrustad och på ena framskärmen sitter ett High Performance märke kvar. Det är en -65 med runda mätare vilket gör att den är intressant för lite detektivarbetet. Tyvärr har den bytt identitet till HT någon gång under åren.

En udda förändring

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000002301 StartFragment:0000000454 EndFragment:0000002285 Hej

Big no no för Autoclassica. Dom svassar runt i fina kostymer och vill vara lika fina i kanten som storebror i Arlöv. Men det lyckas dom inte med. Dom är bara ett gäng rufflande bilhandlare i grunden. Och speciellt "ärke" BilhandlarHarry alias Mats Larsson.

Jag lämnade min Ferrari 360 på försäljning under sommaren 2014. Och det var helkört för dom att få fram en köpare trots "deras breda kontaktnät". Så på våren 2015 nu så sänkte vi priset. Dom skulle redovisa en viss summa. Sen återkom dom efter ett tag och hade en köpare. Men då var priset lägre för att kamremmen behövde bytas enligt dom. Men den var redan bytt hos ovan nämnda "storebror" sommaren innan. Så då bytte bara Mats ägare på bilen den 17 april. Men sa inget till oss. När vi väl efter mycket om och men kom till stånd med en överenskommelse om priset så kom det inga pengar. Dom skulle enligt köpekontraktet och VD Mats Larsson som för övrigt är en betydligt mindre trevlig kille när man får problem. redovisas en månad efter försäljning.

Problemet var att Autoclasicca hade bara bytt till en bulvanägare och registrerat över bilen utan vårt godkännande. Efter att ha ringt och mailat varenda dag i juni och juli betalades pengarna ut först den 17 juli. Alltså tre månader försent. Och detta efter att vi sagt att vi kommer ner och hämtar pengarna kontant.

Undvik detta företag för allt i världen.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Intressant läsning. Jobbade som bilmek hos nämnde Mats farsa för lite drygt 35 år sedan. Samma affärsmetoder redan på den tiden, kan jag meddela. Firman hette Motortrim på den tiden.

/Dan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...