Jump to content

Recommended Posts

Var/vilket hål genom torpedväggen är det tänkt att stager från pedalen ska gå?

Det finns ett fyrkantigt hål längst ut nära A-stolpen är det därigenom?? eller ska det gå en kabelstam därigenom??

Hålet mäter 36x41 mm.

Det ligger lite offset från pedalen så jag tvekar...

Bilen är en automatbil från början .Skiljer det på torpederna mellan aut/manuella bilar??

Jag har ett kopplingsstag som inte lirar så bra med detta hål....men jag kommer montera en hydralisk koppling så det spelar ej sån roll...men synd att göra mer hål i torpeden än nödvändigt...anyone who knows??

mvh R

I det kantiga hålet sitter säkringsdosan inifrån och kablaget till motorrummet utifrån.

Skall Du ha hydraulkoppling så måste det finnas / göras ett hål i torpeden som lirar med pedalen från insidan och kopplingscylindern från utsidan.

På min 68 sitter detta snett nedanför / utåt under servoklockan.

Kan fixa bilder till i kväll.

Tjena robban!

för modar att det är en 69: du pillar med..Det fyrkantiga hålet är till en kabelhärva..bilden visar var hålen till hydralkopplingen sitter på min bil..

Tittar du noga på din egen så ser du en stansning etter ett tjörnstag där original hålet till kopplingsstaget gjordes..

Ps stolarna som jag köppte av dig såg bra ut..men tyvärr så var de av modell 1970..

mvh Mats

Göran/ bilder vore tacknämligt!

Matte/

Tusen tack!! det förklarar en hel del....hmmm ser ut som det blir till att konstruera en del nu då...

jag har en bromsvåg som täcker en del av det där utrymmet,,,,plus mina "omöjliga-att-bygga-headers" går där...

Stolarna- AJ SHIT!!...hmmm vad gör vi då?? går de att använda?

Du kan ju få pengar tillbaks men de var såpass billiga så det verkar lite fånigt att skicka dem tillbaks då frakten var snudd på lika dyr som stolarna....(jag gick back på den)...Någon ide/önskemål hur vi löser det?

mvh R

Hey Matte!

btw....vi 2 som har samma smak ungefär vad gäller bilar i orginalskick...

spana in denna....kommande induction( är fortfarande efter ett par veckor stolt och belåten)...

Kan tyvärr ej lägga in bilder här så jag ger Dig en länk:

http://www.speedpro.se/motor_bild1_indi ... unner.html

Tror ru man längtar till sommaren??

mvh R

korrigering: visst ja...Byt ut ? mot "min signatur" (utan mellanrum) här på forumet...lite stelbent Du vet...*s*

mvh R

ÄSCH!! Du vet hur det är med mig och tangentbord...

HEY! btw ska inte Du vara i garaget så här dags?? Du har mkt att göra innan sommaren ju,,,Lasse sa Du skulle ner...å han skulle terra Dig

mvh R

Tjenis Robban..

De dära insprutet ser kolt ut..men sådana system är DYRA..tror att mitt viktor insug och trottelbody bara gick på 6000-7000 spänn

Angående ditt heders bygge..förmodar att det är bigblock som du ska köra med.( jag fick ju en liten pik av dig för att jag kör med SB :D ).varför inte köpa färdiga heders, Mustangsunlimeted har färdiga tror att de var 2" rör så de är ganska så grova..

Angående stolarna så behåller jag dem , de var ju billiga, kan ju alltid byta med någon..

Mvh Mats

YES!!! Då satt den där!!

Leffe! Nu kan jag oxo få middag så jag orkar med kvällspasset!!

Sven! Tack! Nu ska vi bara se till att det funkar lika bra som det ser ut. Men det är inga probs...har en liknade uppsättning på min gamal -58:a

Matte! Tusen tack för vägledningen!! utan ditt tips och körnslaget hade det blitt svårare...

Headerserna har vart föremål för diskussion på forumet förut...men jag behöver minst 2 1/8" vilket jag har byggt. Fick tips om de där headersrna Du nämner tidigare men då de var för klena och dessutom var som en byggsats kunde jag lika gärna bygga själv....

å Du,,,, det bästa är att det inte är nåt sprut...*blink* Det är förgasare!!

Jag var inne på sprut förut men de var så dyra och jag har inte det rätta kunnadet,,,

men fugs med varsitt rör är som ett sekventiellt sprut och såpass nöjd som jag är med Webrarna jag har på min andra bil är det inget snack om att köra desssa som är förstorade kopior på weber...De håller 60 mm i rören medans weber inte har större än 48...(finns ifs special webers på 55 som är gjorda i 12 set)...men det stämmer de var dyra,,,ungefär som motsvarande sprut.

Om ett halvår får vi se hur det funkar...*s*

mvh R