Magnus June 30, 2003 Report June 30, 2003 Ska till att bygga nytt till min 66- HT med 5.0HO motor,sitter dubbelt 2" hela vägen med enkla 2" dämpare (Simons)(utom kröken över bakaxeln där är det original Ärtrör)vill ha lite "mulligare" ljud tänkte bygga dubbelt 2.5" med "H" pipa, eller så dubbelt 2.5" fram till "H" pipan och senn gå över till enkelt 3" och avsluta med en enkel 3" dämpare.Vilket system funkar bäst ? nån som har testat med Enkelt så som jag beskriver ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 30, 2003 Report June 30, 2003 Hej.Har en kompis söder om Stockholm (Ösmo) som har en66HT ser ut som original med vässad 302 Dart toppar mm godis.Han har byggt ett två till ett system med en avslutande dämpare och 3".Det som blir lite annorlunda är ljudet det låter inte mullerV8a när han trampar på gasen.Låter grymt och vast tydligen fungerar det utmärkt. :wink: Citera
Taifun38 September 21, 2003 Report September 21, 2003 Jeg kan anbefale et 2,00" eller opp til 2,5 rør med balanserør og 2stk. Flowmaster 50-serie potter. Dette gir en meget "frisk" lyd ved pådrag men støyer ikke for mye ved cruising. Flowmasterpottene er også av meget god kvalitet! Sjekk gjerne på flowmaster's hjemmesider som også gir "sound-samples" av de ulike pottene. 40-serien er temmelig voldsom på lydnivået, både inni bilen og utvendig. " Citera
Danzig September 28, 2003 Report September 28, 2003 Är det du som skruvat i 5.0 liters motorn. Var det mycket strul och hur mycket modifikationer behövdes grovt sett förutom ett nytt avgassystem? Citera
Taifun38 September 29, 2003 Report September 29, 2003 Jeg hadde tidligere en 5.0 SEFI med T5 i min -68FB. Det fungerte veldig bra men det krever at man setter seg skikkelig inn i hvordan de forskjellige systemene fungerer før man setter i gang med å kjøpe en masse greier. Jeg brukte et originalt,brukt ledningsnett fra motorrommet til en -89 mustang sammen med alle rele og computer. På motoren brukte jeg "old style" reimer og reimhjul samt vannpumpe. Bensinpumpe er mercedes 300 som er montert utvendig fra bensintanken og som gir rett trykk. Kopling er standard -68 med standard stag(linkage). Jeg brukte eksosmanifolder fra 289HP men alle typer kan brukes. Oxygensensorer på fremre rør. Motorfester er lik standard men ved manuell gir må man enten lage en brakett for "equalizer bar" på motorblokken eller kjøpe en ferdiglaget. Fox Windsor i USA har alt du måtte trenge men det er ganske dyrt om du kjøper alt nytt,mye kan enten fabrikeres selv eller brukes fra original FOX-mustang. Støttestag fra torpedovegg til fjærtårn må også byttes da de originale vil komme i konflikt med EFI-innsuget. Se til at du har innsug/motor fra mustang. Explorer har et annet,høyere innsug som kan komme i konflikt med panseret(huven)Lykke til! Citera
Danzig September 30, 2003 Report September 30, 2003 Har redan e T5-låda monterad så där blir det lätt och att använda hela elsystemet låter vettigt! Har för mig att after-market-toppar till Ford smallblock passar 289/302 samt 5,0 EFI motorn, passar då Headers från min gamla 289:a EFI-motorn? Citera
Taifun38 October 1, 2003 Report October 1, 2003 Ja, de passer alldeles utmerket. Hvis du bruker EFI-oppsettet så kan du montere oxygensensorene på headers-kollektorene. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.